If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Nej jag får inte AF med 30D:n heller, fast får de me 1D:n.. Iofs har jag Soligors 1,4X, vet inte hur de är med Canons.. kan iofs testa polarens, jag återkommer me svar!
Det verkar ju vara populärt med trådar och inlägg á la "gissa fisken", dessa bilder är nått för våra fiskornitologer att svara på. Ps bilder utan aspiration att vara "bra" fotade eller redigerade över huvudtaget.
Senast redigerad av Byttorp; 14 March 2007, 11:29.
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Nej jag får inte AF med 30D:n heller, fast får de me 1D:n.. Iofs har jag Soligors 1,4X, vet inte hur de är med Canons.. kan iofs testa polarens, jag återkommer me svar!
Enligt denna sida så finns det vägar att komma runt autofokusproblemet när det gäller 1,x men inte med 2x.
Men å andra sidan fotar man med 400 mm (lägg därtill 1,6 faktorn för 30D tex) och som grädde på moset använder 2x dvs lite styva 1280mm så tror jag att det är oftast som så att man ändå vill ha manuell fokus (speciellt när man fotar tex fåglar för att få fokusen på rätt fågel eller rätt detalj av fågeln) eller?
/magnus
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Jaha då drar man till gran canaria en vecka, återkommer med lite sjyssta foton från fisketuren då man hoppas på en blue marlin så klart men en megarocka funkar oxå
Nu har man snöat in på foto så pass att man smiter ut från fjärilshuset för att fota fåglarna utanför med, Iof inte några ovanliga fåglar men dom duger för en nybörjare =)
Kommentar