Ursprungligen postat av Byttorp
Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Säger desamma! Wow wow wow.... HDR is tha shit! Kul å se!
Att inte fler testar hdr....Kommentar
-
Newbie... Men va är HDR? O hur tar man sånna bilder?Min zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Ursprungligen postat av eraserxNewbie... Men va är HDR? O hur tar man sånna bilder?
läs mer här: http://www.hdrsoft.com/
(du ser exempelbilderna till vänster, så förstår du nog va jag menade med minst tre bilder)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bedsonwow wow wow, vilka bilder, vilken naturkänsla.
Det är roligt med Island för att allt är såå storslaget hela tiden, om man tex kollar på mittenbilden, och studerar den lite nogrannare så hittar man hela tiden nya saker. Nu kan det kanske vara svårt att se på denna lilla bilden, men följ landtungan ut i sjön så ser ni några små högar, det är jordhögar som är typ 10 meter höga, strax till höger finns ett hus, knappt synbart men ändå. "kanten" på landtungan som går ut i sjön består av branta stupande klippor många meter höga.Senast redigerad av Byttorp; 08 March 2007, 12:32.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Jag har inga storslagna foton, jag är genomkass på sånt, men nåt som är himla kul är att greppa kameran och gå ut och verkligen leta saker att fota. Att titta noga.
Här är resultatet av en en-timmes promenad i Fiskebäckskil med min gamla Nikon Coolpix 4500.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenJag har inga storslagna foton, jag är genomkass på sånt, men nåt som är himla kul är att greppa kameran och gå ut och verkligen leta saker att fota. Att titta noga.
Här är resultatet av en en-timmes promenad i Fiskebäckskil med min gamla Nikon Coolpix 4500.
http://mikes-machine.mine.nu/temp/skagglav_DSCN9624.jpg
ToppenbilderTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenJag har inga storslagna foton, jag är genomkass på sånt, men nåt som är himla kul är att greppa kameran och gå ut och verkligen leta saker att fota. Att titta noga.
http://mikes-machine.mine.nu/temp/skagglav_DSCN9624.jpg
Öööh, dom bilderna var ju riktigt ruggigt bra! Någon gång vill jag också lära mig att fota så, men jag har nog tyvärr inte det intresset som behövs.
Jag var i alla fall på rally idag, jag och två kompisar till åkte skoter några mil tills vi hittade en bra kurva, gjorde eld och grillade korv. Passade på att knäppa några bilder också.Kommentar
-
-
Bild 1 och 4 blev riktigt bra Micke!Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeANågon gång vill jag också lära mig att fota så, men jag har nog tyvärr inte det intresset som behövs.Kommentar
-
ölandsten
var på öland idag och "tittade på sten"
och de här skulle man ha i karet eller lite stora kanske men en avgjutning?
tog en just motljusbild oxå (för att va med mobilkamera så blev den ju bra eller?)Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ja bra bilder Peter för å va me mobil!
Änder....Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskJa bra bilder Peter för å va me mobil!
Änder....
//Palm325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
+4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(Kommentar
-
Änderna kan väl inte vara fotade med mobil? Alla mobil-kameror jag sett har i stort sett varit pinhole-kameror, och har både förgrund och bakgrund i fokus samtidigt utan att fokusera, medan bilden på änderna visar att kameran fokuserat på änderna (eftersom bakgrunden är ur fokus).
Jag skulle ändå också vilja veta vilken mobil cichlids4fun använt, eftersom de bilderna är bland de bästa jag sett från en mobil...Kommentar
Kommentar