Lägga i extra botten eller byta helt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xork
    Användare
    • January 2006
    • 93

Lägga i extra botten eller byta helt

Hej

Håller på att starta upp min lokal, köpte 5 x 250l på ställning begagnat (billigt så räknar med endel fix). Dessa har varit igång någon vecka så det var dax för de första fiskarna att installeras.

Märkte att ett av karen läckte (står ½ meter från golvbrunnen så ingen fara). Plockade ner och såg att botten var sprucken från båda baksidorna diagonalt in mot mitten 5 cm, sen gick en lång spricka som sammanband dessa. Nu till frågan, Skall jag lägga i en heltäckande förstärkning eller skära ut botten och stoppa i en ny?

Vad skall jag ha för glastjocklek för ett kar som är 45 högt?

MVH
    Martin
    Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.se
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Minst arbete är att lägga in en ny botten över den spruckna.

45 högt räcker med 6mm, i varje fall hemma hos mig
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ursprungligen postat av Xork
      Hej

Håller på att starta upp min lokal, köpte 5 x 250l på ställning begagnat (billigt så räknar med endel fix). Dessa har varit igång någon vecka så det var dax för de första fiskarna att installeras.

Märkte att ett av karen läckte (står ½ meter från golvbrunnen så ingen fara). Plockade ner och såg att botten var sprucken från båda baksidorna diagonalt in mot mitten 5 cm, sen gick en lång spricka som sammanband dessa. Nu till frågan, Skall jag lägga i en heltäckande förstärkning eller skära ut botten och stoppa i en ny?

Vad skall jag ha för glastjocklek för ett kar som är 45 högt?

MVH
      Martin
      ja läggger du in en glaskiva på den befintliga nu trasiga botten, så räcker det med 3mm, för att du har ju kvar den gamla botten som förstärkning. mvh janne

Kommentar

• Xork
        Användare
        • January 2006
        • 93

Blir en sväng till glasmästaren imorgon, tack för tipsen!
        Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.se

Kommentar

Arbetssätt...