mina elkunskaper är minst sagt usla så därför undrar jag hur mycket watt man kan belasta ett uttag?, har för mej att om uttaget är 230volt och säkringen är på 10 ampere så är formeln volt gånger ampere för den totala watt-belastningen, då innebär det att jag kan ha 2300 watt! Stämmer detta!?
1 uttag-maxwatt?
Kollaps
X
-
1 uttag-maxwatt?
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Taggar: Ingen -
Ursprungligen postat av specmatsmina elkunskaper är minst sagt usla så därför undrar jag hur mycket watt man kan belasta ett uttag?, har för mej att om uttaget är 230volt och säkringen är på 10 ampere så är formeln volt gånger ampere för den totala watt-belastningen, då innebär det att jag kan ha 2300 watt! Stämmer detta!?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
ok..hmm det här uttaget är i badrummet där det finns en tvättmaskin samt torktummlare, men vitvaru-paketet bör väl gå på en annan fas/ampere!?Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Det kollar du lättast genom att tända (och starta tvättmaskinen) så mycket som möjligt. Sen bryter du säkringen till lampan som lyser i ditt uttag. Så ser du vad som släcks. Därmed kan du konstatera va som är kopplat på den fasenSenast redigerad av LN; 08 December 2006, 09:47.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av specmatsok..hmm det här uttaget är i badrummet där det finns en tvättmaskin samt torktummlare, men vitvaru-paketet bör väl gå på en annan fas/ampere!?Kommentar
-
-smart! det ska ja testaTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar