ujuj vilka fiskar och bilder. mycket trevligt.
Snyggaste/dyraste diskus?
Kollaps
X
-
-
-
aa de fiskarna som fanns i kajs länk var inte fula direkt
gillade mest thick line stripes; första platsfisken, fin fisk där.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
-
Jag såg nyss att min Blue diamond hade skrapt emot sidan på sig inget farlig så men de har på verkar skinnet på`n, är det ngt som kommer synas helatiden nu eller kommer det läcka bort å bli lika blått som innan?Kommentar
-
Ursprungligen postat av DecimusJag såg nyss att min Blue diamond hade skrapt emot sidan på sig inget farlig så men de har på verkar skinnet på`n, är det ngt som kommer synas helatiden nu eller kommer det läcka bort å bli lika blått som innan?
Det kommer läka och bli blått och fint igen.Mvh AlexKommentar
-
Så skönt att höra!
Värre vart de å se min stavning sorry,
e de fler som har fina diskus på bild?Kommentar
-
Hej!
Bilderna från Duisburg visar ju med all tydlighet att även odlingsvarianterna av diskus kan vara rätt snygga.
Personligen förstår jag mig inte alls på albinoformerna, varför?
Mvh
olofKommentar
-
Jag gillar inte albinoformer heller, men alla sådana ovanliga genetiska variationer har väl alltid varit intressant för hobbyister, vare sig de är snygga eller inte...Kommentar
-
Nu är det ju ingen ren albino utan de saknar enbart de svarta o bruna pigmenten. Dvs rött, blått gult är kvar. Citerar F Goodballpå Dph.
The Discus Albino is totally lacking in dark / black pigmentations... being a 'forced" development and not a "genetic sport" the "classice" lack of all pigments is not the feature of the discus Albino... the feature of the Discus albino is total lack of any black pigmentation including the eye's pupil. Being a "forced" development.... the highest quality Albinos are having less red and yellows than the ones we commonly see.
Dock används de till att få renare fiskar Många stammar framför allt med pidgeongener får svarta pigmentfläckar (sot). Detta tvättas nu bort med hjälp av albinos. Vilket gör att de har ett högt avelsvärde.
Här en av mina ungfiskarKommentar
-
det här med sot har jag inte förstått ännu, min pigeon blood har svarta pigment, är det spirulina fläckar eller är det så de ser ut pga avel?Kommentar
-
Hej!
Vill komplettera mitt akvarium med ett ytterfilter, Tror ni att ett Eheim 2217 skulle vara bra till mina diskus?
mvhKommentar
-
sotfläckarna på discus är nog inte från spirolinan pigeonvarianter har ofta sotfläckar tyvärr.
det finns ett fåtal butiker som säljer sotfria discusar vilket är braKommentar
-
-
genom att minska eller ta bort intaget av spirulina på discus så kan du minska sotet lite men inte få bort det helt om dom inte är korsade med en albino som saknar de pigment som gör att dom blir sotigaKommentar
Kommentar