Hej har köpt ett gäng superfina Kiriza dom är i storlek ca 10 cm och har 22st.Hade sen innan ett pare av Tropheus Luputa, även dom ca 10cm.Mitt problem nu är att paret luputa har blivet mycke agresiva mot dom nya fiskarna. Mina frågor är: kan man ha dom tillsammans?, kommer dom att lungna ner sig?, kommer kirizana att tuffa till sig?
När jag tillsatte kirizorna så ändrade jag om helt o hållet i karet, jag tog även upp luputeparet o satte in kirizorna först.Jag vänta 2 dagar innan luputorna sattes tillbaka, men direkt dom kom i så tog hanen ett stort revir som ingen annan vågar sig in på.Han simmar även obehindrat in på andras revir o ger även dom rejält på käften
mvh Stefan
När jag tillsatte kirizorna så ändrade jag om helt o hållet i karet, jag tog även upp luputeparet o satte in kirizorna först.Jag vänta 2 dagar innan luputorna sattes tillbaka, men direkt dom kom i så tog hanen ett stort revir som ingen annan vågar sig in på.Han simmar även obehindrat in på andras revir o ger även dom rejält på käften
mvh Stefan
Kommentar