Mitt nya akvarierum

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

inte kan du sluta nu..för lite fotbolls skull..ahh..var är världen på väg

intressant lösing på dedära karen. kan du ta något ovan från så man ser mer hur de ser ut.

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Äntligen fisk i lokalen!!!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Såhär kan rödzebrayngel se ut när de precis fått ett nytt hem. Lite M. maingano däri med som ser lite mer shockade ut...

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

Ursprungligen postat av Zaphi
          Såhär kan rödzebrayngel se ut när de precis fått ett nytt hem. Lite M. maingano däri med som ser lite mer shockade ut...

Sådär ska det se ut Viktor, skippa gruset helt och hållet. Så gör riktiga karlar!
          Mvh Alex

Kommentar

• Gäst

det ser jatte bra ut Tänk va lite fisk gör gott för själen.

I mitt fiskerum ute i "lagårn" så har det gamla betonggolvet spruckit. Måste troligen riva ut allt till sommaren och guta om.

Tomas

Kommentar

• 56ovwal
              Användare
              • March 2004
              • 664

Vad är anledningen till att du placerat utströmmarrören så långt ned i filtermattan ? Jag brukar personligen sätta dom så dom sitter i vattenytan. Bättre cirkulation, "tystare" och mindre alger på täckglasen. Hmmm, förutsätter att du driver filterna med luft....
              Följer din tråd med stort intresse och är mycket imponerad ! Ska framåt höstkanten börja bygga ny lokal i en del av garaget och hoppas den blir lika fin som din.
              Pigge
              Bygger ny akvarielokal:
              http://ovwali.blogg.se/
              Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Ursprungligen postat av 56ovwal
                Vad är anledningen till att du placerat utströmmarrören så långt ned i filtermattan ? Jag brukar personligen sätta dom så dom sitter i vattenytan. Bättre cirkulation, "tystare" och mindre alger på täckglasen. Hmmm, förutsätter att du driver filterna med luft....
                Jadu Pigge, jag kan säga att det undrade jag också igår när jag drog igång pumpen för det bubbla så intensivt och lät så fruktansvärt mycket att jag nästan ramlade baklänges. Det lät faktiskt upp i vardagsrummet till och med. Första misstaget är alltså gjort och jag måste göra nya hål längre upp (vid ytan) med fetare rör. Skall fixa detta och det är ingen större skada skedd...

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Jag kan väl även säga att jag hade de närmare ytan i min förra lokal men tyckte det fräste lite mycket och beslutade att det måste vara bättre att flytta ner dem. Mer fel än så kunde jag alltså inte ha!

Kommentar

• bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

sedan kan du snedkapa utloppet så böir det lite mindre ljud

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Najs!!
                      Nu fattas bara lite sand och sten i karen...
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• *Ulrica*
                        Användare
                        • January 2007
                        • 290

Ay Caramba!!!!

Har läst hela tråden nu..... oj oj oj.... ska tvinga gubben att titta på detta och sen ska jag titta på honom och le jätte-jättefint och lägga huvudet på sned och klippa med ögonfransarna och... och sen skrattar han jättehögt....

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av *Ulrica*
                          Ay Caramba!!!!

Har läst hela tråden nu..... oj oj oj.... ska tvinga gubben att titta på detta och sen ska jag titta på honom och le jätte-jättefint och lägga huvudet på sned och klippa med ögonfransarna och... och sen skrattar han jättehögt....
                          grejen med akvarierum är kanonbra! Men Men....tillvägagångssättet hm hm lite rävigt vill jag nog påstå till och med utstuderat....... vi får hoppas att han inte skriker Nej rätt ut ha ha.....!

Kommentar

• Sacrium
                            Användare
                            • November 2005
                            • 353

Hade inte bangat för ett akvarierum själv. Men det är väl nåt som får vänta i flera år antar jag. Får avnjuta andras och va lite avundsjuk istället

Kommentar

• deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

Zaphi, testa att använda en syresten i röret för det brukar reducera det jobbiga bubblande ljudet ganska mycket.
                              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av deelay
                                Zaphi, testa att använda en syresten i röret för det brukar reducera det jobbiga bubblande ljudet ganska mycket.

Mycket bra förslag, fungerar bra, bra att du påminde hade glömt detta.

Kommentar

Arbetssätt...