Ursprungligen postat av Zaphi
Mitt nya akvarierum
Kollaps
X
-
-
Det ser bra ut med väven, tänk på att inte snåla med "färgen".
Var i Skepplanda bor du? (Nästan grannar) Bor i Hålanda. Skulle vara kul att komma och kolla in fiskrummet.
Ang ditt fotograferande, hör av dig.
TomasKommentar
-
Ja det är ju inte så jädra mycket att se ännu eftersom det inte finns en enda fisk där, men visst... Jag skickar PM till digKommentar
-
Jaha då var väggarna grundmålade då och här gör vi taket... Lägg märke till att jag följer modet va gäller skyddsglasögon. (säkert 30 år gamla)Kommentar
-
Trevligt med hjälp av fästmön... Hon e en bra tjej hon!Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Jaha, jag fortsätter väl att redovisa mina framsteg här, sen om folk tycker det är kul eller inte är väl individuellt, men det är väl ett roligt sätt att dokumentera iallafall och kanske inspirerar det någon till att göra något liknande...
Här är rummet helt färdigmålat iallafall med ett lager grundfärg och två lager halvblank färg på väggar och tak.Kommentar
-
Här har jag moppat ut primer på golvet för att förbereda för klinkerläggning...Kommentar
-
-
Nu är primern genomskinlig och "torr", det är lite halvkletigt att gå i rummet...
Sen efter mycket snack med experter kom vi fram till att jag "endast" skulle fuktspärra hörnen, så att inte fukten som kan komma från rummet kryper upp i gipsplattorna. Resten av golvet vill man tydligen skall "andas". Så här fixar jag hörnen med nån geggig bebisblå massa och ett papper som gör hörnen fina, för det är ju lite glapp mellan gipset och golvet här och var. Det var ett kletigt arbete vill jag lova, men ganska kul om man jämför med hur kul det är att slipa spackel och måla tak...
Först geggar man på massan, sätter fast "pappret" i kletet och geggar över den direkt igen. Sen geggade jag på ett extra lager när det hade yttorkat. Det bör la räcka tycker jag.
Låter kanske som jag inte riktigt vet vad jag gör, men även här har jag pratat mycket med grabbarna på Stigs Kakel (och andra som vet saker om sånt här) som verkligen verkar ha koll. De har ett mycket gott rykte här i Göteborg iallafall!Senast redigerad av Zaphi; 06 January 2007, 23:44.Kommentar
-
-
Det var allt för idag. Imorgon skall jag lägga klinkers, det kommer ju bli en fascinerande upplevelse hur det än gårKommentar
-
Kommentar