Varför använder du inte eldosor?
Mitt nya akvarierum
Kollaps
X
-
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
Jag sa var jag ville ha kontakterna, hur många etc., sen gjorde elektrikerna sitt och drog i väggen. Vi snackade om att dra det utanpå först, men det måste ju vara smidigare såhär antar jag. Så svaret på din fråga är väl egentligen, jag vet inte, jag kan inget om el men jag tycker detta verkar braKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiDå va det dags att spackla, och såhär kul kan det vara...mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Skoj att du är på gång. Bra att det får ta tid - blir betydligt bättre då!!
Röjningsarbete:Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Den som ändå kunde få/kunna ha ett fiskrum hemma...
Ska bli kul detta att följa detta, skynda på lite nu så de händer något *ironi*
//PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiDå va det dags att spackla, och såhär kul kan det vara...Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenDen som ändå kunde få/kunna ha ett fiskrum hemma...
Ska bli kul detta att följa detta, skynda på lite nu så de händer något *ironi*
//PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av LNDet var en av de lyckligaste spacklare jag har sett
/ Daniel, som renoverar sovrum...Daniel AndréassonKommentar
-
Nu blir jag också sugen på att dra igång mitt garageprojekt.... men jaja... Pengarna är slut efter husbygget..... Men hoppas man kan få starta till sommaren.....
Lycka till Zaphi..... jag är avis på dig:D:D:D:DKommentar
-
Nu har jag upptäckt att det finns något som heter vävtapet för våtrum och ett speciellt tapetkklister till detta. Jag antar att detta är det man bör tapetsera med då också eller? Det låter som en självklarhet iofs, men tänkte ändå bara kolla läget hur ni andra gjort detta...Kommentar
-
Jag har vävtapet + färg på den som är speciellt för våtrum. Den färgen kostar ganska mycket mer om jag inte missminner mig.Kommentar
-
Aha så både tapetklister, tapet och färg är speciellt. Men det är inga problem, det fixar jag. Jag har inte spacklat klart ännu, för mycket annat just nu...
Förövrigt tänkte jag hälsa på dig nån dag inom kort Christian, så nu får du sätta igång och baka bullar! Jag hör av mig om mitt tvångsbesök hehe.Kommentar
-
Det går att använda i duschutrymme så det borde vara perfekt i akvarierummet också. Tänk på att kolla upp vad som gäller för att användning av glasfiberväv i våtutrymmen, med t ex fuktspärr under väven, våtrumslim och vilken färg som ska användas.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiAha så både tapetklister, tapet och färg är speciellt. Men det är inga problem, det fixar jag. Jag har inte spacklat klart ännu, för mycket annat just nu...
Förövrigt tänkte jag hälsa på dig nån dag inom kort Christian, så nu får du sätta igång och baka bullar! Jag hör av mig om mitt tvångsbesök hehe.
Här nere i Skåne kallar vi " vävtapet" för väv, det har jag gjort under mina 15 år som målare.
Du kan med all sannolikhet använda glans 20 som toppfärg på både tack och väggar, men du måste och bör använda prudukter som är avseda för våtrum i övrigt.
Din färghandlare hjälper dig så att du får rätt, men att köra ren våtrumsfärg kommer att kännas lite extra glansigt, men det är ju en smaksak.Kommentar
-
Här fanns information om glasfiberväv i våtrum: http://www.alcro.se/Pdfs/Inomhus/Mala_vatrum.pdfKommentar
Kommentar