If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Err... Det är ju lite av en konstnadsfråga också. Det är inte sådär jättebilligt med BTN i alla kar. Slimline kanske hade funkat, men när man har en del kar så är det ju lixom tillräckligt mycket pengar med att köpa akvarier och fisk tycker jag Men det kommer bli ett BTN-modulkar och ett eller två kar med slimline sen iallafall!
Ursprungligen postat av Robin
Jag körde svart i mitt gamla 375 och det funkade klockrent.
Svart har jag i ett kar med moduler och det kommer stå i rummet sen, men svart i alla är jag lite skeptiskt mot.
Ursprungligen postat av Göran Åstebro
Det är väldigt enkelt och kladdar inte som målafärg samt är enkelt att ta bort om man vill..
Färgen är lätt att ta bort, bara att skrapa med rakblad. Tar kanske 5 minuter. Det skräpar ner lite, men det är bara att dammsuga upp alla flagor...
Ursprungligen postat av deelay
Blått representerar djupet och det skapar faktiskt en naturlig känsla. Kolmar man bilder från sjöarna i sand eller övergångszonen så är bakrgrunde ofta blå, det är nog meningen att det skall ge en känsla av oändlighet.
Jep du har nog rätt. Blått funkar rätt bra ändå. Jag blandar till en lite mörkare blå än den man oftast ser i akvarieaffärerna också, vilket jag tycker ofta är för ljus.
Zalpi vilken färg har du använt märke & typ ?
Jag försökte dra på svart kontakt plast bakifrån men de ble inget bra, det såg görbra ut på utsidan men inte innifrån trots att jag körde med såpvatten.
MVH Palm
325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
+4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(
Kommentar