Sakta men säkert håller mitt nya akvarierum i källaren på att fixas iordning. Tänkte starta en tråd och posta lite bilder då och då. Det som hänt hittills är att jag rivit ut alla gamla väggar och golv i källaren (ett jädra jobb) för att få en "råkällare". Sen har det byggts upp nytt tak och nya väggar på ett riktigt sätt och el har dragits fram. Har även installerat värmeslingor som flytspacklats in i golvet.
Det som är kvar är att göra klart elen, fixa fönstret, installera dörr, spackla, måla tak, tapetsera med väv, måla vävtapet samt lägga klinkers. Jag har ingen brådska och det kommer ta sin tid.
Vad gäller akvarium kommer det bli:
2x540
4x375
3x222
9x84
------
4224
Inte så mycket, men det får räcka. Nu när man måste betala elen själv är det inte riktigt lika kul att blåsa på för fullt!
Postar lite bilder då och då när det börjar hända grejer.
Det som är kvar är att göra klart elen, fixa fönstret, installera dörr, spackla, måla tak, tapetsera med väv, måla vävtapet samt lägga klinkers. Jag har ingen brådska och det kommer ta sin tid.
Vad gäller akvarium kommer det bli:
2x540
4x375
3x222
9x84
------
4224
Inte så mycket, men det får räcka. Nu när man måste betala elen själv är det inte riktigt lika kul att blåsa på för fullt!
Postar lite bilder då och då när det börjar hända grejer.
Kommentar