Hej igen! Jag ska tjata lite till om Lejonhuvudciklider (S. casuarius) och deras förhållande till Palettciklider... Nu har jag haft Lejonhuvudena i en vecka (jag tror det är ett par - även om de inte direkt vänslas!) men problemet är att Palettparet, särskilt hanen, inte på något vis accepterar de nya innevånarna. Han är på lejonen så fort han får en chans - öppet vatten etc. Paletterna markerar mot andra fiskar också, men inte alls lika "vasst" eller ofta...
Egentligen borde det väl vara lejonen som är kungarna i karet eller??
Min fråga är om detta kommer att lägga sig -eller är det lika bra att ge upp och flytta lejonen?
Karet är 180 liter - tätt planterat - flera olika grottor och bebott av paletterna (med ca. 20 halvstora yngel, vilket inte lindra aggressiviteten ju), 6-7 nicholsis, 3 ancistrus och 6 Kongotetror. Jag tycker ju att de borde gå att samsas och att det inte är alltför tätt, men..
Många frågor - litet rörigt - men kanske någon ändå kan säga något?
Egentligen borde det väl vara lejonen som är kungarna i karet eller??
Min fråga är om detta kommer att lägga sig -eller är det lika bra att ge upp och flytta lejonen?
Karet är 180 liter - tätt planterat - flera olika grottor och bebott av paletterna (med ca. 20 halvstora yngel, vilket inte lindra aggressiviteten ju), 6-7 nicholsis, 3 ancistrus och 6 Kongotetror. Jag tycker ju att de borde gå att samsas och att det inte är alltför tätt, men..
Många frågor - litet rörigt - men kanske någon ändå kan säga något?
Kommentar