Precis beställt detta: http://www.dustinhome.se/dacsaportal...dID=5010100906
Tänkte det var lika bra och köra på kitpaketet eftersom enbart huset kostar 6990:-
Objektivet som ingår har jag nästan bara hört negativt om men är säkert en bra start för en nybörjare som mig som först och främst måste lära sig kamerans (nästan) alla funktioner.
Men det jag undrar över är ju vilket grundobjektiv som rekommenderas när (om) det är dags att byta.
De jag kollat på och funderat över är:
eller
Vad talar för och emot tycker ni?
Priset skiljer en del...så där har ju Tamronet ett klart försprång.
Canon har ju bildstabilisatorn som verkar vara en klar fördel ???
Kanske finns ytterligare förslag?
Visst vore det kul att ha ett "utpräglat" akvarieobjektiv men inte prioritet i början.
Senare blir det säkert ett objektiv med större zoom men det kommer ännu senare...
Tänkte det var lika bra och köra på kitpaketet eftersom enbart huset kostar 6990:-
Objektivet som ingår har jag nästan bara hört negativt om men är säkert en bra start för en nybörjare som mig som först och främst måste lära sig kamerans (nästan) alla funktioner.
Men det jag undrar över är ju vilket grundobjektiv som rekommenderas när (om) det är dags att byta.
De jag kollat på och funderat över är:
eller
Vad talar för och emot tycker ni?
Priset skiljer en del...så där har ju Tamronet ett klart försprång.
Canon har ju bildstabilisatorn som verkar vara en klar fördel ???
Kanske finns ytterligare förslag?
Visst vore det kul att ha ett "utpräglat" akvarieobjektiv men inte prioritet i början.
Senare blir det säkert ett objektiv med större zoom men det kommer ännu senare...
Kommentar