Hemsida

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Hemsida

Alltså, nu sitter jag och trixar med hemsidor och blir inte helt klok på hur jag ska få till det som jag vill. Det jag behöver är en sida med en databas kopplad till, så att jag enkelt kan ändra priser och sådant. Resterande saker fixar jag hjälpligt, men det här med att trixa in en osynlig databas och länka just priserna från enstaka celler till de synliga sidorna lackar jag ur på. Någon som har tips, alternativt en "färdig" grund som jag kan bygga vidare på? Kan tänka mig att betala en liten slant för sistnämnda. Om det ändå ska betalas en slant så får det gärna vara en sökfunktion, galleri samt blogg inlagd redan.

Har varit inne och kikat på Joomla samt Dotnetnuke, men det verkar trixigt utifrån min kunskapsnivå. Sitter själv med Frontpage, där jag lagt upp resterande grejer.

Hilfe, bitte. Eftresom det delvis handlar om köp/sälj egentligen så vet jag inte om jag får lägga in detta i forumet. Om jag får det, är det kanske bäst att eventuella svar går direkt till mig via PM. Annars får ansvarig radera efter bästa förmåga!!

Hilsen,

P
    Senast redigerad av PatrikMalmo; 02 December 2006, 14:45.
    Ingen fisk har läst böckerna.
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Du har ju vart inne på Joomla, så jag rekommenderar dig att lägga lite mer tid där. Letar du en stund finns det säkerligen någon färdig modul till joomla som gör exakt det du vill, antingen gratis eller väldigt billigt.
    Tony Englund

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Ursprungligen postat av Tony
      Du har ju vart inne på Joomla, så jag rekommenderar dig att lägga lite mer tid där. Letar du en stund finns det säkerligen någon färdig modul till joomla som gör exakt det du vill, antingen gratis eller väldigt billigt.
      Jo, jag har varit där och smurfat runt. Hittat mängder med saker som jag tror borde funka, men så testar jag lite och det dyker upp 437 olika inställningar med mera, och där lackar jag ur. Måste det vara så komplicerat? Men tackar i vart fall för rådet, ska se om jag pallar ta mig igenom alltihop. Bara jag kommer över "tröskeln" så ger det sig säkert.

Hilsen,

P

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ja, Joomla känns onödigt knöligt, men när man väl hajat logiken är det inte sådär superkonstigt.
        Tony Englund

Kommentar

• Pikkenix
          Användare
          • March 2005
          • 254

Då det är Frontpage du kör så antar jag att det är i windows servermiljö och det betyder att du ska köra ASP.

Att koppla en databas via asp är rätt enkelt, emempel och guider hittar du på tex. www.aspsidan.se eller läs IDGs artikel om ASP på idg.se/webstudio

Stöter du på problem så skicka mig ett PM så löser vi det!
          Mvh
          Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

Tack för tipsen, ska kolla det!! Trixade in en databas på något sätt, och fick mycket riktigt ett mess om att jag var tvungen att döpa om sidan till asp.

Hilsen,

P

Kommentar

Arbetssätt...