Jag brukar krydda med Aqua Furan och garnera med lite malakit...
Malawi-sushi
Kollaps
X
-
-
Vilken absurd fråga!! Det är väl självklart att man inte tänker äta upp sina husdjur!! Mina fiskar är för mig lika mycket värt som andra husdjur och dom har jag inte heller tänkt att äta upp.. Omjag däremot blir bjuden i Afrika på ciklider så är det en annan sak. Det finns ju kulturer som äter både hundar och katter. Men då är dom inga husdjur utan snarare boskap.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
jag har testat att ata Oscars, Pacu, Tilapia och Cichla. Av dessa smakar Pacu och Cichla mycket bra, Tilapia ok panerat och Oscars ar :/ imhoKommentar
-
-
..det säger den här mannen iaf, fjällandes Semaprochilodus.
Fotografen är Gabbi...på båda.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeMats har också testat såg jag, men det ser ut att vara någon sydamerikanare: http://www.gosatta.org/gallery/tropi...os/photo7.html
Hund, katt, akvariefisk ... bara protein, fånigt å lägga massa västerländska värderinger på vad som kan ätas eller inte. Vill personligen till Kina bara för att testa hund å katt. Visst, eget husdjur har man vissa sentimentala känslor för, men det är bara subejektiva värderingar på en födokälla egentligen. Testa att svält i en vecka eller två så får vi se hur svårt det är att äta Fido eller Mysan.fish r friendKommentar
-
-
Homer J simpsons sa en smart sak i ett avsnitt.
jag citerar, "if we wouldnt supost to eat animals, they wouldnt be made out of meet"
ber om ursäkt för min taskiga engelska. självklart skulle jag inte grilla min delfiner eller venustrusar, men det är väl som vissa nämnt tidigare i tråden att på plats äter man det som finns i sjön. vi fiskar upp å äter abborrar, det gör dem säkert runt malawi också fast där större ciklider?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Daniel Odell
Vill personligen till Kina bara för att testa hund å katt.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
-
Jag käkade friterade Parachromis dovii och Parachromis managuensis med pommes i Costa Rica. Riktigt gott till kall öl måste jag säga . Några bönder hade hapunerat dem i Lago de Arenal.Kommentar
-
Ursprungligen postat av nicklas_wijkmarkJag käkade friterade Parachromis dovii och Parachromis managuensis med pommes i Costa Rica. Riktigt gott till kall öl måste jag säga . Några bönder hade hapunerat dem i Lago de Arenal.
Inte riktigt säker på vilka arter det var dock. Åt också någon oidentifierad ciklid ute på en ö i Nicaraguasjön.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Låter nice. Det är inget fel att käka ciklider, och det är ju som sagt en del här som prövat. Men det blir nog ett ganska högt kilopris om man ska käka upp sina akvariefirrar...Kommentar
-
Många av mina kompisar frågar ofta om jag har provat att äta mina fiskar, jag svarar så klart nej. Jag skulle nog inte äta mina troffar, men jag skulle gärna prova det om jag var i Afrika, kanske beror på att det är lite mer äta-mina-egna-fiskar-som-är-vilda-för-att-jag-är-i-vildmarken stämning. ^^
God jul till alla!540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Ursprungligen postat av BjörnJag har aldrig tänkt tanken att äta upp mina fiskar. Men jag förstår ändå inte Tony om han på allvar jämför katter och hundar med akvariefiskar. Hade jag blivit bjuden på grillad rödzebra hade jag inte tvekat en sekund, däremot hade jag inte kunnat tänka mej att äta hund eller katt.
Varför jag gör så stor skillnad på hund/katt jämfört med fiskar har jag tyvärr ingen vettig förklaring till. Jag äter ju både ko och gris utan moraliska samvetskval.. Men ibland kan man inte förklara sina tankar på ett bra sätt... =)
Blev det luddigt nu? :-(
Fiskarna går säkra, ialf så länge de simmar hemma i akvariet. Skulle jag bli bjuden på tex rödzebra i afrika skulle jag däremot inte tacka nej./Ted
750l salt http://www.saltvattensguiden.se/foru...t=24684&page=8Kommentar
Kommentar