Är detta bättre då? http://www.myfishforum.com/thread5581.html
Design-fullträff
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pÄr detta bättre då? http://www.myfishforum.com/thread5581.htmlNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av aquastyle
Frågan är bara vad man ska ha i det? Några idéer?
Funderar på sebror men något med lite mer färg vore vackert annars.
Ursprungligen postat av aquastyleSen skulle jag gärna emotta lite tips angående sand. Detta är mitt första sandkar, har bara använt grus i alla år tidigare.
Hur håller man rent på bästa sätt, och andra för- och nackdelar - tips etc tack?"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
LENnie är min käre sambo och MARia är jag!Kommentar
-
Ursprungligen postat av aquastyleVi provade precis att måla ett av "Big floor" karen i mörkare färg.
Personligen tyckte jag det blev kanon. Så kanon att det fick stå kvar i vardagsrummet.
Länk: www.aquastyle.se/projekt.htm
Frågan är bara vad man ska ha i det? Några idéer?
Funderar på sebror men något med lite mer färg vore vackert annars.
Sen skulle jag gärna emotta lite tips angående sand. Detta är mitt första sandkar, har bara använt grus i alla år tidigare.
Hur håller man rent på bästa sätt, och andra för- och nackdelar - tips etc tack?
Tycke och smak får väl avgöra innehåll. Personligen hade jag valt olika stimfiskar till ett så pass platt kar. Ett gäng barber som kör runt i nedre halvan av karet, ett stim av någon Corydoras som bökar runt i sanden (behöver inte rengöra sanden då) samt någon Danio som drar runt vid ytan. Möjligen komplettera med ett gäng Otocinclusar som gnager alger. Lättskötta växter, t ex Vallisneria, Javaormbunke och Crypts.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ah tack för alla tips - toppen!
Så grejjen med att hålla sanden fräsch är egentligen att ha fiskar som "bökar runt i den"? Så att avföring etc går ner en bit i sanden och ej lägger sig ovanpå, gissar jag?Kommentar
-
Ursprungligen postat av aquastyleAh tack för alla tips - toppen!
Så grejjen med att hålla sanden fräsch är egentligen att ha fiskar som "bökar runt i den"? Så att avföring etc går ner en bit i sanden och ej lägger sig ovanpå, gissar jag?
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar