Ursprungligen postat av Redbullen
Julidochromis i 94liters?!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av choffefår man fråga vart man hittar sånna stenar?
Men den går rätt så bra ihop med bakrunden tycker jag ..
//PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenDet är någon slags sprängsten jag hittade i ett stenbrott......sen vad det är för sten vet jag inte
Men den går rätt så bra ihop med bakrunden tycker jag ..
//Peter
vad är det egentligen för mått på de då? ser inte ut som 94 liter! är det för att du mublerar på ett visst sett ellet för att du har specialmått?Christoffer LundholmKommentar
-
Nejdå det är inga specialmått.
Har möblerat det lite så så de ska se lite större ut
Måtten är 75*38*36 blev faktist ca 102liter haha...skitsamma...
Säljaren sa 94liter så ...
//PeterKommentar
-
-
Choffe : här är två bättre bilder som visar att karet inte är på 250liter som du gissade
//PeterKommentar
-
-
Fast karet ser onekligen betydligt större ut än 94 liter. Misstänker att det handlar dels om höjden på karet samt att du verkligen har valt rätt storlek på stenarna. Jag hade också tippat på ca 250 liter. Kul att du fått till det på det sättet!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
tycker endå att det ser väldigft stort ut! :p
tack patrikmalmo!!! nu slipper jag känna mig så dum och slipper vara ensam om att tycka såhär
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoFast karet ser onekligen betydligt större ut än 94 liter. Misstänker att det handlar dels om höjden på karet samt att du verkligen har valt rätt storlek på stenarna. Jag hade också tippat på ca 250 liter. Kul att du fått till det på det sättet!!
Hilsen,
P
japp det blev faktist rätt bra med dom stenarna, ibland lyckas man
Tack !Kommentar
-
Ursprungligen postat av choffetycker endå att det ser väldigft stort ut! :p
tack patrikmalmo!!! nu slipper jag känna mig så dum och slipper vara ensam om att tycka såhär
mvh christoffer
//PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenNudå.....både en halvliten katt och en DVD skiva
//Peter
Bra jobbat i vilket fall.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Jag vill instämma i hyllningskören och säga att jag tycker karet är intressant inrett. Nästan lite HDR-känsla med röd inredning och blått ljus.Kommentar
-
Ursprungligen postat av bjerlandJust nu har jag ett par transcriptus "gombe" i ett 60 liters. Hade en ensam hona som jag skaffade en hane till. Tog väl 2 veckor så såg man yngel i akvariet. De är ensamma i karet. Det skall bli kul att se hur lång tid det tar innan karet blir fullt..........
Jag tror att du bara kan ha ett par i ditt kar. Har man fler så blir det ändå bara ett par kvar tillslut.
På tal om grävskopor så är jullar ganaska bra på att gräva ut lekplatser under stenarna.
Nja, just "gombe" har jag haft kolonilevande och med en grund av en trio(könsfördelning okänd:-( I ett litet akvarium skulle jag se det som ett alternativ till multisarna.Kommentar
-
Skaffade 6 transcriptusar och släppte dom i ett 60 liters. Efter en kvart var 4 utmobbade. Fångade upp dessa 4 och flyttade dessa till ett annat kar. Det tog nog ca en kvart innan nästa par hade hittat varandra. fick flytta dessa två sista fiskarna till nästa kar. Dessa trivdes också ihop så man hade bra flyt med dessa 6 fiskar. Det var tre par.Kommentar
Kommentar