Lägg upp era nytagna bilder - Del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diskus
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 276

    #76
    Robin det var du som skrev blunda för ondskan...

    ..jag brukar kunna hålla mig ifrån såna här trådar som tenderar till att spåra ur...men jag håller med Janne.

    Kan vi hålla oss biotopbilder (typ dina från er resa Robin grymt kul att se) och akvariebilder så blir det än mer spännande läsning

    En ung Cop. Trewawase Nsisi Fireline som precis börjat färga (tror jag att jag lyckas bifoga!)
    Lite diskus, mal & malawi bilder
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #77
      Ursprungligen postat av Robin
      Så du relaterar ondska med vårt motsatta kön? Intressant syn.

      Om vi nu ska ta och stoppa allt som inte har med akvaristik att göra i övrigt-mappen så skulle foto & media försvinna helt. Det finns inte i någon synonymordbok i världen en koppling mellan akvaristik och kameror, linser, objektiv, slutartider och hdr-bilder.

      Foto & Media gjordes för att diskutera fotografi i olika former för att det används för att återskapa vår hobby. Hundar, katter, bodybuilders, insekter, svarta hål och golfklubbor är lika off topic som akvariefisk i en fototeknisk tråd.

      Vi kanske inte tänker lika men så tänker jag. Därför protesterar jag inte utan lägger in en bild på en helt främmande livsform.
      ja som jag skrev förut jag älskar det kvinnliga könet.
      sedan att det inte finns i din synonymordbok, jag fick verkligen koncentrera mig att inte skriva fel , jag är nämligen inte någon akademiker.
      men som jag med min 8 års skola, om jag fattar dig rätt så finns det inte tillräckligt med fiskrelaterande ämne för att att hålla den tråden igång¨.
      ja jag tror faktiskt att det finns massor av duktiga fotografer som har massor av fina bilder på fiskar. mvh janne

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #78
        Ursprungligen postat av malawijanne
        jag tror faktiskt att det finns massor av duktiga fotografer som har massor av fina bilder på fiskar. mvh janne
        Det tvivlar jag inte en sekund på, inte heller att alla dessa duktiga fotografer även har andra intressanta bilder att visa. Varför ska vi sätta stopp för det?

        Ett biotopriktigt kar från amazonas. Hur många påfågelciklider kan man ha i en balja på 60 liter?
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

          #79
          Ursprungligen postat av Robin
          Det tvivlar jag inte en sekund på, inte heller att alla dessa duktiga fotografer även har andra intressanta bilder att visa. Varför ska vi sätta stopp för det?

          Ett biotopriktigt kar från amazonas. Hur många påfågelciklider kan man ha i en balja på 60 liter?
          det har väl aldrig varit min mening att sätt stopp för div bilder.
          jag tyckte att dom ämnen som inte var fiskrelaterat, dom kunde vi lägga in som övrigt.
          så slapp dom som som loggade in på en ciklidsajt se på på div insekter ,landskapsbilder som inte har med fiskar att göra , jag fattar inte varför jag måste upprepa mitt budskap gång på gång, antingen är jag dum eller så har jag väldigt svårt att få ut mitt budskap i skrift. mvh jane

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

            #80
            Malawijanne e på rätt linje imo

            Jag måste nog säga att den här tråden har spårat ur kraftigt... Man slutar ju att bry sig om trådar som e så flyktiga och väldigt sällan handlar om ciklider eller ciklidrelaterade ämnen så som i detta fallet vore fiskbilder, effekten har ju blivit att folk börja starta egna trådar som är personliga där dom börjat lägga sina bilder på fisk... lite mer som en blog typ, vilket endast splittrar fokuseringen som en site som denna har. Det är inte ofta man kollar här nuförtiden men när jag såg att sista posten va från malawijanne misstänkte jag att det kunde vara ciklidrelaterat och gick därför in. Ser man att sista posten e från tex Laesk ( no offence, han starta tråden) så bläddrar man vidare eftersom risken att det ska va en fisk bild är 0.1% =)

            Laesk!
            Ledsen att du fick bli exemplet, du tar fina foton så det är inget neggo på så sätt, hoppas du förstår vad jag menar =)=)

            Ursprungligen postat av Robin
            Det tvivlar jag inte en sekund på, inte heller att alla dessa duktiga fotografer även har andra intressanta bilder att visa. Varför ska vi sätta stopp för det?
            Därför att man måste alltid sätta gränsen någonstans och varför inte där det inte har med ämnet att göra på nått sätt alls. Vill jag se en bil eller ett hus går jag inte in på ciklid.se. =))
            Senast redigerad av deelay; 12 December 2006, 02:01.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

              #81
              Inte skall vi göra en höna av en fjäder mer än nödvändigt.

              Alla har delade åsikter och det får man respektera. Då denna tråd och dess föregångare innehållt en stor del fiskrelaterade foton, så stänger jag nu ner denna tråd och öppnar upp två nya för de ändamål som varit uppe för diskussion:

              Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1


              Fisk och akvarierelaterade bilder - del 1


              Skulle någon bild läggas fel så är det inte jordens undergång, trådarnas rubriker ger dock huvudinriktning för den typ av foto man förväntas hitta i respektive tråd.

              Som fotograf är jag precis lika intresserad av båda trådarna, eftersom en bra bild oavsett motiv alltid är en fröjd för ögat. Gällande mitt särintresse för ciklider så ser jag förståss hemskt gärna kanonbilder på fina fiskar, där et hör hemma.

              Med dessa två trådar uppnår jag därför det bästa av två världar, med besökare i båda trådarna, oavsett vilket särintresse man sätter främst.

              Än en gång, mer foto åt folket !!!
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              Arbetssätt...