Ursprungligen postat av Micke M
Tips på ytterfilter, Fluval FX5?
Kollaps
X
-
-
-
Hmmm. Jag är rädd att du kanske möjligen har alldeles rätt Deelay....
Jag har startat en ny tråd där du kanske får läsa fortsättningen "Bullrig Rena XP4" http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=54508Kommentar
-
Hur har det gått med er som har Eheim 2080. Har de tystnat? Jag satte igång ett sådant filter igår och det låter inte så lite som Eheims ytterfilter brukar göra. Nu har jag iofs bara erfaranhet av de från 70-talet med grå motor på toppen.Kommentar
-
efter somd et stod tips på ytter filter så skriver jag här,
Är 2017 ett bra filter,? hittar ingen info om den nämligen, så kan nån av er berätta eller länka? hur mycket drar den runt i timmen? volymn? ja lite sånna grejor =)
tack så mkt!
mvhKommentar
-
Ursprungligen postat av Decimusefter somd et stod tips på ytter filter så skriver jag här,
Är 2017 ett bra filter,? hittar ingen info om den nämligen, så kan nån av er berätta eller länka? hur mycket drar den runt i timmen? volymn? ja lite sånna grejor =)
tack så mkt!
mvh
fassan har haft en 2017 i +18 år så ja det är ett bra filter, MEN denna har utgått för 2217
vilket gör att det inte finns delar till den gamla så som rotorn mm.
du säger inget hur stor burk du skall använda pumpen till vilket gör det svårt att gissa
om det är för litet för dina önskemål..
detta är ett relativt litet uterfilter.
//PieterKommentar
-
Ursprungligen postat av Pieterhej!
fassan har haft en 2017 i +18 år så ja det är ett bra filter, MEN denna har utgått för 2217
vilket gör att det inte finns delar till den gamla så som rotorn mm.
du säger inget hur stor burk du skall använda pumpen till vilket gör det svårt att gissa
om det är för litet för dina önskemål..
detta är ett relativt litet uterfilter.
//Pieter
OK, DEt är ett 240 diskuc kar som det e tänkt att användas till. Rotorn e trasig.. men du tror inte de finns att få tag på då?Kommentar
-
Ursprungligen postat av DecimusOK, DEt är ett 240 diskuc kar som det e tänkt att användas till. Rotorn e trasig.. men du tror inte de finns att få tag på då?
så fassan får allt köpa en ny, men å andra sidan va fan +18 år!
det e kvalitet det..
240 liter diskus ja jag har ju inte själv haft med diskus att göra men jag har fått för mig att dom inte gillar när det e drag i burken.
//PieterKommentar
-
Hakar på diskusionen. Tänkte köra igång ett 400-450 liters malawikar inom ett par veckor. Räcker ett Eheim 2250 eller behöver man mera krut??Kommentar
-
Ursprungligen postat av LacustrisJag har precis bytt ut min Fluval FX-5 mot ett Eheim 2080 Pro3.
Fluvalen har konstrat hela tiden, framförallt har den låtit otroligt mycket.
Jo, kvalitén verkar varierande och det verkar som jag samlat ihop alla måndagsdelar här....
Motorn med pumphjulet har bytts ut, spannen har bytts ut o.s.v. men det har inte hjälpt nämnvärt. Visst, det har funnits tysta perioder men inte länge. Har motordelen varit tyst har det istället sorlat och bubblat o.s.v.
Filtreringsmässigt har den fungerat men just ljudmässigt så har det varit mindre bra.
Man skall nog inte döma alla FX-5 efter min otur men jag har iallafall tröttnat och återgår till Eheim.
Jag har haft Fluvals FX5 i ett halvår nu och är supernöjd med detta filter!
Jag hade problem i början som en del har beskrivit här, med sörplande, som om den drog in luft någonstans i från. Till slut kopplade jag ner filtret och kollade igenom mackapären utan att hitta några fel (som jag som novis då skulle kunna upptäcka *S*), men i allafall, så efter denna koll så fungerade filtret utmärkt efter det och gör så än i dag. Tystgående och fint.
Eheim är säkerligen en ännu bättre produkt, men med tanke på den låga kostnaden för ett FX5 så är min åsikt att man får mycket valuta för pengarna.
/HelenaKommentar
-
Ursprungligen postat av FlyktSynd att ni har problem med era FX5. Trodde alla fungerade bra som mitt.
Jag har haft Fluvals FX5 i ett halvår nu och är supernöjd med detta filter!
Jag hade problem i början som en del har beskrivit här, med sörplande, som om den drog in luft någonstans i från. Till slut kopplade jag ner filtret och kollade igenom mackapären utan att hitta några fel (som jag som novis då skulle kunna upptäcka *S*), men i allafall, så efter denna koll så fungerade filtret utmärkt efter det och gör så än i dag. Tystgående och fint.
Eheim är säkerligen en ännu bättre produkt, men med tanke på den låga kostnaden för ett FX5 så är min åsikt att man får mycket valuta för pengarna.
/HelenaMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Min Fx5a funkar hur fint som helst.. låter inget.. Supernöjd.!!
Ps. lät en del när jag lyckats få insugsanslutningen ovanför vattenytan . DsI källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av mats_jnJag håller med föregående två talare, jag är supernöjd med min fx5:a.
/matsKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayDet blir ju oftast så att dom nöjda hörs mer medans dom andra har gått vidare och hittat Eheim=)375 l Malawikar + tomt 125 l....Kommentar
Kommentar