Asien resa

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Therese
    Användare
    • April 2002
    • 196

Asien resa

Har antligen tagit mig i kragen och ar nu pa resande fot pa vag jorden runt. Har varit i thailand pa en marknade dar de hade fantastiska fiskar. Bade Discusar, Malawi och jordatare fanns med i utbudet. Har nagot svagt minne om att man odlar discuar i Asien och blev lite sugne pa att ga pa studiebesok om tid och avstand fungerar. Nan som har nagot bra tips eller vet vem man ska vanda sig till?

mvh
    Therese
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Asien är stort! Vilka länder tänker du besöka?
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

BL Discus i Helsingborg tror jag har importerat discus från Thailand. Hör med honom om han har några kontakter där.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Therese
        Användare
        • April 2002
        • 196

Imorgn lamnar vi cambodja for vietnamn. Sedan blir det laous och Thaland.

tack

Kommentar

• Kalle-Maja
          Användare
          • December 2004
          • 1324

Det finns några här på forumet som känner Bangkok väl så kanske får du snart ett svar. Jag har varit där en gång och passade då på att besöka den stora marknaden Chatu-chak med en stor akvariedel. Discus är det inte så särskilt mycket där, helt klart dominerat av Flowerhorns och på delad andraplats feng-shuiga röda karpfiskar eller kitschig asiensoppa med lyrfensguppies över rosa korallgrus.

Kommentar

Arbetssätt...