If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hahah va sjukt, jag satt o tänkte på tricella häromdagen när jag skrev ett inlägg... så dyker han upp som gubben i lådan me nytt nick o grejjer
Inte lätt att hålla sig borta kan jag tro =)=)
Inget speciellt med det, men tack ändå. Jag har varit på forumet hela tiden under det här "nicket", men jag har inte skrivit i forumet. Det har varit roligt att bara sitta och läsa många intressanta trådar.
Det är mycket svårt att avstå ciklid.se och forumet, sajten ger otroligt mycket för hobbyn och sedan drar ju alla hobbymedlemmar som vistas på forumet ett visst intresse.
Senast redigerad av StefanL; 26 December 2006, 06:38.
Här kommer lite bilder då efter legat magsjuk hela dan : (
Aulonocranus dewindti, dessa är vildfångade så jag räknar med att det tar ett tag innan dem färgar. Tror inte många i Sverige har denna. Kolla gropen de gjort. Ska snart få flytta till ett 375 då de nu går i ett 250L.
Ventralis "Sumbu". Måste bara säga att det är otroligt svårt o få bra bilder med min kamera då dessa flänger runt i karet hela tiden, det gör iof nästan alla av mina firrar.
Har tyvärr inga andra bilder och de jag tar lär inte bli bättre heller.Misstänkte det också men Troffemicke kollade upp så det var rätt med leverantören i Tyskland, skulle det vara fel så får tiden utvisa det. Men om man jämför ventralis "sumbu"-honorna så har de fläckar medans foaen är lånsmalare och dessa honor är helt blanka. Tar en lite större bild på dewentin.
Du kan mycket väl ha fått ett gäng foae honor (tror att en ä med på bilden som simmar mot kameran och den ser annorlunda ut jämfört med mina ventralishonor), men hanen där är med 100% säkerhet en ventralis oavsett vad någon imortör/exportör/handelsman säger.
Och foae börja inte färga så snabbt, ventralis verkar dock benägna att leka i påsen på väg hem =)
förresten, de där A. dewindtii är bara för jävla coola, får du yngel får du hojta till!
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Kommentar