Nya kar : )

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Ursprungligen postat av Bright_Blue
    Tricella is back, kul för forumet. Får bli lite bilder imorgon då.

Vilken tid det tog innan man begrep att det var han!
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Tricella is back, kul för forumet. Får bli lite bilder imorgon då.
      jag kan ju säga att jag saknar tricella,eller stefan larsson på forumet. mvh janne

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Hahah va sjukt, jag satt o tänkte på tricella häromdagen när jag skrev ett inlägg... så dyker han upp som gubben i lådan me nytt nick o grejjer
        Inte lätt att hålla sig borta kan jag tro =)=)
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Inget speciellt med det, men tack ändå. Jag har varit på forumet hela tiden under det här "nicket", men jag har inte skrivit i forumet. Det har varit roligt att bara sitta och läsa många intressanta trådar.

Det är mycket svårt att avstå ciklid.se och forumet, sajten ger otroligt mycket för hobbyn och sedan drar ju alla hobbymedlemmar som vistas på forumet ett visst intresse.
          Senast redigerad av StefanL; 26 December 2006, 06:38.

Kommentar

• Bright_Blue
            NCS Medlem
            • June 2004
            • 1582

Här kommer lite bilder då efter legat magsjuk hela dan : (

Aulonocranus dewindti, dessa är vildfångade så jag räknar med att det tar ett tag innan dem färgar. Tror inte många i Sverige har denna. Kolla gropen de gjort. Ska snart få flytta till ett 375 då de nu går i ett 250L.

Kommentar

• Bright_Blue
              NCS Medlem
              • June 2004
              • 1582

Ventralis "Sumbu". Måste bara säga att det är otroligt svårt o få bra bilder med min kamera då dessa flänger runt i karet hela tiden, det gör iof nästan alla av mina firrar.

Kommentar

• Bright_Blue
                NCS Medlem
                • June 2004
                • 1582

Foaen "kigoma"som också är otroligt svår o fota. Hanarna går i blåmetallic och sedan blir de svarta över huvudet. Ni får iaf en uppfattning.

Kommentar

• Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • June 2004
                  • 1582

Tropheus brichardi "ulwile" köpta av min kompis i fredags i Nol. Går ett par A. compressiceps "chatika" där också.

Kommentar

• Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

Foaen "kigoma"som också är otroligt svår o fota. Hanarna går i blåmetallic och sedan blir de svarta över huvudet. Ni får iaf en uppfattning.
                    hade du inte sagt vad det var hade jag direkt sagt att det där är en ventralis från kongodelen av sjön. Har du någon annan bild på dina foae?
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • June 2004
                      • 1582

Har tyvärr inga andra bilder och de jag tar lär inte bli bättre heller.Misstänkte det också men Troffemicke kollade upp så det var rätt med leverantören i Tyskland, skulle det vara fel så får tiden utvisa det. Men om man jämför ventralis "sumbu"-honorna så har de fläckar medans foaen är lånsmalare och dessa honor är helt blanka. Tar en lite större bild på dewentin.

Kommentar

• Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

Du kan mycket väl ha fått ett gäng foae honor (tror att en ä med på bilden som simmar mot kameran och den ser annorlunda ut jämfört med mina ventralishonor), men hanen där är med 100% säkerhet en ventralis oavsett vad någon imortör/exportör/handelsman säger.

Och foae börja inte färga så snabbt, ventralis verkar dock benägna att leka i påsen på väg hem =)

förresten, de där A. dewindtii är bara för jävla coola, får du yngel får du hojta till!
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

Arbetssätt...