If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
jag är en såndär som tycker allt vanligt är trist.. oftast.
om sträcken är klarblå, är fisken för klarröd eller så visar kameran inte det ögat ser.
ja nu är jag inte något proffs på kameran som du nog ser, men som du säger så blir det förvrängt med kameran.
men jag har aldrig sett något rödare och med sådana blåa strimmor som mina firefish har.janne
ja nu är jag inte något proffs på kameran som du nog ser, men som du säger så blir det förvrängt med kameran.
men jag har aldrig sett något rödare och med sådana blåa strimmor som mina firefish har.janne
Så här kanske det mer ser ut i verkligheten? den e jäkligt röd den fisken.
Hoppas du inte tog illa upp för att jag pillade på din bild =)
Så här kanske det mer ser ut i verkligheten? den e jäkligt röd den fisken.
Hoppas du inte tog illa upp för att jag pillade på din bild =)
ja det vet du niklas att jag är bara glad åt om du kan pilla till mina bilder, nån dag när jag får lite tid över ska jag försöka lära mig mina kamera och till och med photoshopen.mvh janne
- Ja, men du bör undvika de mest aggressiva mbunas som M. auratus etc.
- Alla Aulonocara är ganska lugna. Det finns lite dock mer aggro varianter så som A. jacobfreibergi, samt många av de urvalsodlade, exempelvis Röd Rubin och Eureka. Exakt hur Fire Fish är vet jag inte (då jag ju är emot sådana fiskar och inte har dem) men den är förmodligen mer åt aggrohållet, om man nu kan kalla en Auloncara för aggressiv.
Aulonocara sp. "Firefish", hur stora blir de som vuxna?
Kan man ha dem tillsammans med Mbuna?
Hur är de i temperament och beteende?
jo firefishen är ganska aggresiv, i alla dom jag har.
jag har blandat dom med ca 30 rödzebra, dom leker och får yngel så det funkar för mig med den blandningen.mvh malawijanne.
sedan en liten hälsning till zaphi, visst blev du lite sugen på firefishen.
jag har köpt den röd färg den lab.trewavasae hane är färg röd den med vita hona den en i nols hos kent o nols ciklidhobby idag den är fint färg den klart jag köp den vf så samma köpt jag oxåå två par vf metria.mbenjii den är vacker oxåå så klart min favoritt dom färg så klart med röd lab.trewavasae"occra f1.. den är mkt fint fisk klart..
Kommentar