Bakrunds bygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel_89

Bakrunds bygge

Hej, för det första vill jag säga TACK för att ni har laggt upp detta ämne!

Okej det jag nu behöver hjälp med är att veta en lack som går att ha i akvarier då jag bygger bakrunder, min morbror tippsa mig om nån sorts "giftfri båtlack" men vad innebär det har varit lite överallt och kollat dom ser på mig som om nån har sagt upp sig i hjärnkontoret
    Skulle verkligen uppskatta hjälp på denna fråga, Material jag använt är Frigolit och Murbruk FUNKAR KANON! Mvh/Daniel
  • Tulle89
    Användare
    • August 2006
    • 239

Ursprungligen postat av Daniel_89
    Hej, för det första vill jag säga TACK för att ni har laggt upp detta ämne!

Okej det jag nu behöver hjälp med är att veta en lack som går att ha i akvarier då jag bygger bakrunder, min morbror tippsa mig om nån sorts "giftfri båtlack" men vad innebär det har varit lite överallt och kollat dom ser på mig som om nån har sagt upp sig i hjärnkontoret
    Skulle verkligen uppskatta hjälp på denna fråga, Material jag använt är Frigolit och Murbruk FUNKAR KANON! Mvh/Daniel
    Hejsan hejsan och välkommen till ciklid!

När jag gjorde min bakgrund så använde jag mig av en lack som heter Epolan V 2 komponents golvlack från Nordsjö. Fiskarna lever och bakgrunden ser snygg ut så den funkar. Var dock försiktigt när du målar på den för om du tar ett för tjockt lager kan det bli lite vitt. Måla då hellre två tunna lager för att undvika detta (gjorde jag varjefall).

Vet inte om det är ok och länka till zoopet.com (som också är en bra sida om akvaristik! men det borde väll vara ok)
    För då finns det en skitbra tråd här.

Lycka till!

//MVH Tulle
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

Kommentar

Arbetssätt...