Bra pellets att rekom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guzrob
    Användare
    • October 2004
    • 389

    #31
    Om BMWpower skall påstå nåt sådant vill jag faktist se ett ordentligt övertygande bevis..... Finns det?
    :D:D:D:D

    Kommentar

    • Håknil
      Användare
      • December 2005
      • 484

      #32
      Ursprungligen postat av Muhni
      Tack för det

      Du har alldeles rätt.

      Hn
      En skriver si och en skriver så.

      Intressant diskussion är det och må den
      fortsätta i jakten på bra och billigt foder.fortsätta

      Jag sticker ut hakan och berättar följande:

      Undviker man att mata parachromis (managuense)
      med levande foder,får man faktiskt mindre rovgiriga
      firrar.Och behagligare?

      De är m.a.o.nöjda med ev.Hikari och laxpellets+fettfattig
      hundmat som jag ibland använder.Lik förbaskat leker de
      jämt. Kanske är det målet för verksamheten?

      Kommentarer till detta önskas.

      Mvh

      Håkan

      Kommentar

      • JensJ
        NCS Medlem
        • June 2002
        • 67

        #33
        Och var hittar ni då Aquatic Nature, Hikari etc?

        i storpack och till överkomlig peng. Har kollat runt lite på nätet men inte sett några erbjudande som varit helt övertygande.

        NCS hade ett bra medlemserbjudande på Aquatic Nature för några år sedan. Kanske att det är dags igen? Nytt märke? Det är ju ett tillfälle att marknadsföra sitt fodermärke för den som vill.
        Senast redigerad av JensJ; 01 March 2007, 10:49.

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • February 2003
          • 2695

          #34
          Ursprungligen postat av Guzrob
          Jag tror att det du skrivet är rena bullshiten!!!! Har du någorn gång provat att mata med det? Och varför skulle fisken bli missbildad?
          Laxfoder är foder gjort för att så billigt som möjligt ge maximal tillväxt samtidigt som det trycker i så mycket astaxantin i fisken som det går för att göra köttet rött.

          Jag tror inte att fisk får allvarliga problem med laxpellets, och för rovfisk är det antagligen ett riktigt bra foder, men jag skulle tro att t.ex. växtätande malawis som matas med laxpellets kommer att få en betydligt högre kroppsform än om de matas med ett för dem mer naturligt foder med låg proteinhalt och högt fiberinnehåll.

          Min personliga åsikt är att det perfekta fodret inte finns, utan att det bästa är att ge varierad kost. Då spelar det inte heller någon roll om något som står på matsedeln skulle råka ha för mycket fett, eller för lite protein, eller vad som helst - det jämnar ut sig i längden.

          Kommentar

          Arbetssätt...