Guldsömciklid Ägg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zikelskim

    Guldsömciklid Ägg?

    Kan man tänka sig att detta är ägg ?


    Om det nu är ägg hur tror ni att det kommer att gå med insuget,, är det dömt att misslyckas eller har dom en chans.
    Samt jag kör med Algstop medel som ligger i glaset som syns på bilden, tror ni det blir ett problem med äggen,
    Är det nått mer man ska tänka på?
    skriv nått
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • April 2002
    • 1338

    #2
    Ursprungligen postat av Zikelskim
    Kan man tänka sig att detta är ägg ?


    Om det nu är ägg hur tror ni att det kommer att gå med insuget,, är det dömt att misslyckas eller har dom en chans.
    Visst är det ägg! Grattis!

    Insuget skulle kanske kunna bli ett problem, men samtidigt brukar ciklider flytta runt sina yngel innan de är frisimmande och de är förhoppningsvis smarta nog att se till att de inte kommer allt för nära insuget.

    Lycka till!
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Japp det ar agg och de flesta lever. Isuget ar ett sort problem forst nar ynglen ar frisimmande eller om det gravs en lekgrop direkt under det.

      Det du maste tanka pa ar vad du ska mata dem och vilka som kan tankas ata upp dem (samt om du verkligen har plats for dem och kan gora dig av med dem).
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Zikelskim

        #4
        Har ett litet annat problem också, eller kanske inte så litet. I karet (720l) går också 3 stycken oscar. Tror ni ynglen har en chans att överleva så pass länge att jag hinner få upp dom och ner i ett 100l växtakvarium?

        Vad jag vet är äggen inte mer än 2 dagar gammla, tog en bild på stället där dom ligger av någon anledning den 11/11 klockan 18.00.
        Kan man tänka sig att jag har 1 dag kvar eller vad tror ni?
        Måste ju köpa nätstrumpor och täcka för insuget.


        Samt vad tror ni om Algostop medlet
        Senast redigerad av Gäst; 14 November 2006, 20:38.

        Kommentar

        • Zikelskim

          #5
          [img=http://img410.imageshack.us/img410/2214/picture013editng5.th.jpg]

          Så vad ska man göra nu då?
          Ska man låta dom vara i akvariumet tillsammans med alla andra fiskar eller ska man flytta dom.

          Kommentar

          Arbetssätt...