If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ganska oslagbara mått! Bort med gallrena och i med lite långa snabbsimmande rovmalawi, så är det ju rena paradiset
Vi har ett sadant med Rhamphochromis longiceps och R. sp. chilingali, men med galler. Honorna stimmar fran ena enden till den andra pa nagra sekunder men hanarna kommer inte genom gallret.
Apropå STORA akvarium så ligger vi nog alla i lä om man jämför med Georgia Aquarium i Atlanta.... Var där i somras och vad kan man säga... det var helt otroligt!! Kunde ha gått omkring där hela dagen.
Hehe ja det går ju knappt o se då bilden är helt otroligt kass. Men det går foai från moliro och ett gäng leptosomer som knappt syns på bilden så kommer en lite närmare bild här.
Snygga sandlekare. Fler bilder på dessa fiskar, otroligt snygga leptosomor.
Mvh/ BB
Ja en bild kommer här som jag tog alldeles nyss typ 22.20. Man kan se den ena foai hanen spänna upp sig lite men färgerna gör sig inte rättvisa dock. Vill du se bilder på mina leptosomer så finns det fler i forums tråden lägg upp era nytagna bilder del 4. någonstans på sida 80+- några sider tror jag.
Ser nice ut. Kan du skaffa lite mer foto på dina foae? ska själv skaffa en grupp som som ska gå med ca 25 leptosoma "malasa" i ett 500L kar i lokal som ska inhandlas snart. Moliro är ju tydligen en deep variant men jag tänkte ha en som går lite högre upp i T-sjön typ kigoma eller karliani.
Jag såg just ett helt enooormt kar på reprisen av Landet runt i SVT2! Det var ett inslag från 70-talet som dom sände igen. Det var en jeppe som hade ett akvarium som var så stort att han kunde simma i det. Det måste ha varit cirka en meter högt, drygt två meter brett och ungefär fyra meter långt. Minst. Det var som en bassäng!
Han tog på sig badbyxor och dök ner i akvariet med en påse fiskmat och matade fiskarna nere under vattnet. Massor med malawi, plus ett gäng tigerbarber. Tyvärr var inslaget i svartvitt.
Riktigt häftigt iallafall. Man vet aldrig vad man kan få se på Landet runt. Riktigt skönt program.
Kommentar