CA-bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

    Ursprungligen postat av Niclas Larsson
    Hittade du nåt ??

    Var där med en Arbetskamrat som ville prova på ciklider för första gången ..Han fastnade för Texas,Saijca,guldsöm...den siste blir nog i största laget för hans akvarium men han gillade den skarpt,Jag själv vara bara med och visade vägen =)
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Va...och utan att hälsa på...du måste ha haft bråttom

      som sagt var inte ensam och han ville även se Stoby (Hässleholm)så vi stack dit åxo ..japp tiden var knapp kommer säkert fler tåg men jag ringer i god tid isf(Vill inte komma oanmäld hehe)
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Niclas Larsson
        Användare
        • January 2004
        • 546

        I väntan på mitt nybeställda makro objektiv drar jag några nyplåtade
        Hane efter Mickes Pearsei par (utan blixt)
        Sedan en Barred hona som antagligen snart vill leka igen
        Senast redigerad av Niclas Larsson; 15 January 2007, 14:51.
        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

        Kommentar

        • Niclas Larsson
          Användare
          • January 2004
          • 546

          Sedan ett Hondurian Red Point par med yngel (kan skymtas mot värmaren)
          den sista skall föreställa Freddis larver
          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

            Ursprungligen postat av Niclas Larsson
            Sedan ett Hondurian Red Point par med yngel (kan skymtas mot värmaren)
            den sista skall föreställa Freddis larver


            Trevligt trevligt Niklas fina bilder !!
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Niclas Larsson
              Användare
              • January 2004
              • 546

              Tack Micke, Bilden gör inte ditt f.d Perseiyngel rättvisa han blir finare och finare för varje dag.
              Senast redigerad av Niclas Larsson; 14 January 2007, 23:40.
              Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

              Kommentar

              • Niclas Larsson
                Användare
                • January 2004
                • 546

                Ursprungligen postat av jinnarparen
                En bild på festaehonan också, vaktandes yngel
                Nu har jag kört en repris och med andakt kollat igenom hela den här tråden igen.
                VILKA BILDER det finns i denna tråd

                katten vet om inte Rickards Festae hona med yngel, i inlägg nr 578 blev min favorit.
                Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                Kommentar

                • Laesk
                  Användare
                  • February 2004
                  • 2447

                  Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                  I väntan på mitt nybeställda makro objektiv drar jag några nyplåtade
                  Hane efter Mickes Persei par
                  Sedan en Barred hona som antagligen snart vill leka igen
                  Vafan alla har ju macro nu... va blev de för nått? Usch va jag är sugen på å köpa ett jag me!

                  Antingen Canons 100/2,8 eller Tamrons 90/2,8, finns ju beg för runt 4300kr resp 2900kr.

                  iofs kanske 60mm passar bättre, men på min 1D har jag inte 1,6X brännviddsmekk utan 1,3X.... å sen vill jag ha lite mer zoomat till andra tillfällen, så runt 100 blir nog bra då.
                  Lennart "Laesk" Axelsson
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                  With CANON you can!

                  Kommentar

                  • Niclas Larsson
                    Användare
                    • January 2004
                    • 546

                    Ursprungligen postat av Laesk
                    Vafan alla har ju macro nu... va blev de för nått? Usch va jag är sugen på å köpa ett jag me!

                    Antingen Canons 100/2,8 eller Tamrons 90/2,8, finns ju beg för runt 4300kr resp 2900kr.

                    iofs kanske 60mm passar bättre, men på min 1D har jag inte 1,6X brännviddsmekk utan 1,3X.... å sen vill jag ha lite mer zoomat till andra tillfällen, så runt 100 blir nog bra då.
                    Jag är nybörjare på det här med foto men efter ha läst div trådar här och på andra forum som du bland andra länkar till, så blev det till slut ett EF-S 60/2,8 USM vet inte om Tamrons är bättre eller nåt annat märke kanske har nåt. Kan iallafall säga att om det blir dåliga bilder är det inte objektivets fel
                    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                    Kommentar

                    • Laesk
                      Användare
                      • February 2004
                      • 2447

                      Ah okaj najs! De lär va ett ypperligt fiskobjektiv iaf!
                      Lennart "Laesk" Axelsson
                      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                      With CANON you can!

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • September 2002
                        • 5394

                        Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                        Jag är nybörjare på det här med foto men efter ha läst div trådar här och på andra forum som du bland andra länkar till, så blev det till slut ett EF-S 60/2,8 USM vet inte om Tamrons är bättre eller nåt annat märke kanske har nåt. Kan iallafall säga att om det blir dåliga bilder är det inte objektivets fel
                        Om du har möjlighet att fota genom 12mm glas så testa o kolla vad som händer med skärpan, mitt gillar inte alls tjocka glas.
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          • April 2002
                          • 2670

                          Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                          Nu har jag kört en repris och med andakt kollat igenom hela den här tråden igen.
                          VILKA BILDER det finns i denna tråd

                          katten vet om inte Rickards Festae hona med yngel, i inlägg nr 578 blev min favorit.
                          Tackar,tackar (fint att läsa när precis innan man skall gå och lägga sig för ännu en vecka i ekorrhjulet, nu kommer jag att sova gott).
                          Det finns fler bilder på festaeparet..som fortfarande vaktar yngel, de är glädjen i mörkret just nu. Har fått ett massivt angrepp av vitaprick i 600l karet och ingen medicin hemma...och där går mina umbriferor. Jag är riktigt orolig för dem nu, ligger på bottnen allesammans.

                          Angående makro så skaffade jag mig ett begagnat 75-300mm objektiv med makro. Detta trots att jag redan har ett 105mm makro. Nu behöver jag inte sitta ända inne i frontrutan när jag skall fota, men kan ändå få rejäla närbilder om jag vill. Jag har som regel bländaren mellan 8-14 och det fungerar bra, även genom 15mm glas.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • Niclas Larsson
                            Användare
                            • January 2004
                            • 546

                            Ursprungligen postat av deelay
                            Om du har möjlighet att fota genom 12mm glas så testa o kolla vad som händer med skärpan, mitt gillar inte alls tjocka glas.
                            Kan lova att det blir en hel del experimenterande när jag får objektivet så vi får se
                            Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                            Kommentar

                            • Niclas Larsson
                              Användare
                              • January 2004
                              • 546

                              Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Tackar,tackar (fint att läsa när precis innan man skall gå och lägga sig för ännu en vecka i ekorrhjulet, nu kommer jag att sova gott).
                              Det finns fler bilder på festaeparet..som fortfarande vaktar yngel, de är glädjen i mörkret just nu. Har fått ett massivt angrepp av vitaprick i 600l karet och ingen medicin hemma...och där går mina umbriferor. Jag är riktigt orolig för dem nu, ligger på bottnen allesammans.

                              Angående makro så skaffade jag mig ett begagnat 75-300mm objektiv med makro. Detta trots att jag redan har ett 105mm makro. Nu behöver jag inte sitta ända inne i frontrutan när jag skall fota, men kan ändå få rejäla närbilder om jag vill. Jag har som regel bländaren mellan 8-14 och det fungerar bra, även genom 15mm glas.
                              Blir att åka till Sandby före jobbet imorgon tillbaka hem och medicinera.

                              Sätt för övrigt upp mig på kölistan för ett "alfapar" av festae
                              Sov Gott
                              Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                              Kommentar

                              • Johan
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3029

                                Ursprungligen postat av jinnarparen
                                Har fått ett massivt angrepp av vitaprick i 600l karet och ingen medicin hemma...och där går mina umbriferor. Jag är riktigt orolig för dem nu, ligger på bottnen allesammans.

                                hur har det gått, har de repat sig?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...