CA-bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan_F
    Användare
    • January 2006
    • 29

    växter?

    Har ni nåt bra tips på vad man kan ha för växter ihop med zonatum, melanurum och guldsömmar?! tänkte göra ett försök igen med lite grönt, ser ju helt klart roligare ut med växter

    tack på förhand....
    _____________________________________________

    Stefan Fridén
    Timmele

    720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum

    _____________________________________________

    Kommentar

    • xandersx
      Användare
      • September 2005
      • 72

      Ursprungligen postat av Stefan_F
      Har ni nåt bra tips på vad man kan ha för växter ihop med zonatum, melanurum och guldsömmar?! tänkte göra ett försök igen med lite grönt, ser ju helt klart roligare ut med växter

      tack på förhand....
      Anubias brukar funka för mig.

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        är ganska nere just nu alla tetracantha yngel är döda + att 4st L024 dog medans jag var borta från fredagen till tisdagen, men tetracanthan lär leka igen när jag skaffar ett eget kar åt dom i lokalen, men det som känns var surt att mina malar (L024) som dog gav ju ca 500 styck för dom så 2000 kr åt h*lvete och orkar man fortsätta efter ett sådant nederlag, allt känns så förj*vligt just nu att man har lust att bara lägga ner allt ihop

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          Tja.

          ni är ju helt hopplösa med era kanonbilder på kanonfiskar, har lyckats av hålla mig från CA fiskar i snart 20 år har tidigare haft bla eldbukar, zebraciklider ,texas och jack dempsey förut men som sagt det är ju nästa 20 år sen nu, men jag har gått och grunnat länge på att starta ett CA kar.

          Kruxet är utrymmet får nog plats med max 200cm kar så det får ju inte bli några av de största fiskarna dock kan jag nog göra djupet till 80-90cm utan problem kanske mer........

          nu har jag lite gamla favoriter och skulle kolla eran åsikt om de går att få tag i i sverige eller annan stans och om kombon skulle funka eller om det blir för många sorter, men det är ju lite lugnare varianter jag är sugen på (tror jag)

          herichtys tamasopoensis


          c. sp. labridens tamasopo heter möjligtvis bartoni vet inte riktigt
          alternativt c. nandopsis labridens den senare på bild på länken



          Thorichthys maculipinnis, men är denna samma som eliotti så är det ju inga problem att få tag i den............


          skulle man dessutom kunna kasta i nån av de vackra som vistats här vore det ju kalas...

          kanske Robertsoni går de att få tag i? eller festae eller kanske Hypsophrys nicaraguensis

          fan det finns ju så många snygga så det är sjukt.

          vad tror ni?

          tack på förhand
          Senast redigerad av cichlids4fun; 11 January 2007, 04:15.
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            Tja.

            ni är ju helt hopplösa med era kanonbilder på kanonfiskar, har lyckats av hålla mig från CA fiskar i snart 20 år har tidigare haft bla eldbukar, zebraciklider ,texas och jack dempsey förut men som sagt det är ju nästa 20 år sen nu, men jag har gått och grunnat länge på att starta ett CA kar.

            Kruxet är utrymmet får nog plats med max 200cm kar så det får ju inte bli några av de största fiskarna dock kan jag nog göra djupet till 80-90cm utan problem kanske mer........

            nu har jag lite gamla favoriter och skulle kolla eran åsikt om de går att få tag i i sverige eller annan stans och om kombon skulle funka eller om det blir för många sorter, men det är ju lite lugnare varianter jag är sugen på (tror jag)

            herichtys tamasopoensis


            c. sp. labridens tamasopo heter möjligtvis bartoni vet inte riktigt
            alternativt c. nandopsis labridens den senare på bild på länken



            Thorichthys maculipinnis, men är denna samma som eliotti så är det ju inga problem att få tag i den............


            skulle man dessutom kunna kasta i nån av de vackra som vistats här vore det ju kalas...

            kanske Robertsoni går de att få tag i? eller festae eller kanske Hypsophrys nicaraguensis

            fan det finns ju så många snygga så det är sjukt.

            vad tror ni?

            tack på förhand
            de första är bartoni va det är la inte cyonagattus eller vad de heter???

            maculipinnis är la samma som ellioti eller thorichtys arter är lättare att få tag i än herichtys arter enligt mig...

            finns så många sköningar idag men viljan finns inte längre

            Kommentar

            • Laesk
              Användare
              • February 2004
              • 2447

              Ursprungligen postat av Lutt
              thorichtys arter är lättare att få tag i än herichtys arter enligt mig...

              Djurmagasinet @ jönköping brukar väl ha lite ovanliga thorichtys va?
              Lennart "Laesk" Axelsson
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

              With CANON you can!

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • April 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av Stefan_F
                Har ni nåt bra tips på vad man kan ha för växter ihop med zonatum, melanurum och guldsömmar?! tänkte göra ett försök igen med lite grönt, ser ju helt klart roligare ut med växter

                tack på förhand....

                Jag har Anubias och en Echindorus art vet ej vilken dock.Placera växterna där fiskarna ej har revir lättare att dom får vara ifred då +mata gärna med något grönt jag ger mina gröna ärtor som jag tinar från frysen dom käkar det som godis mina stora väljer det alltid först(Inte petenian) så har jag gjort, testa och se.En grej r att om dom gräver slänger ner sand(i mitt fall ) ner i grenverket närmst rötterna så ruttnar åxo växten av det .Man måste testa och prova sig fram med dessa fiskar har jag lärt mig hehe..
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

                  Ursprungligen postat av Lutt
                  är ganska nere just nu alla tetracantha yngel är döda + att 4st L024 dog medans jag var borta från fredagen till tisdagen, men tetracanthan lär leka igen när jag skaffar ett eget kar åt dom i lokalen, men det som känns var surt att mina malar (L024) som dog gav ju ca 500 styck för dom så 2000 kr åt h*lvete och orkar man fortsätta efter ett sådant nederlag, allt känns så förj*vligt just nu att man har lust att bara lägga ner allt ihop

                  Bara bita ihop komma igen Lutt!Var själv nere i en liten svacka för ett tag sen då fisk död var orsaken sånt man bara vill glömma +att man lär sig av misstagen.
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • Niclas Larsson
                    Användare
                    • January 2004
                    • 546

                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    Bara bita ihop komma igen Lutt!Var själv nere i en liten svacka för ett tag sen då fisk död var orsaken sånt man bara vill glömma +att man lär sig av misstagen.
                    Samma här, En akvarie olycka tog större delan av fiskarna jag tog hem från USA, men bet ihop nyinvesterade i fler kar och tog en tur till Micke och Jinnarparen och sedan va man på bättre humör, upp med hakan Lutt. Kommer nya lyckliga stunder.
                    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                    Kommentar

                    • Stefan_F
                      Användare
                      • January 2006
                      • 29

                      samma bild igen, har 4 st zonatum och denna är den största. Är lite orolig att det kan vara 4 honor, vad tror ni om denna firren?? ingen spetsig ryggfena men lite panna och ganksa grov...
                      _____________________________________________

                      Stefan Fridén
                      Timmele

                      720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum

                      _____________________________________________

                      Kommentar

                      • ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

                        Ursprungligen postat av Stefan_F
                        samma bild igen, har 4 st zonatum och denna är den största. Är lite orolig att det kan vara 4 honor, vad tror ni om denna firren?? ingen spetsig ryggfena men lite panna och ganksa grov...
                        Shit Maj-britt! Den va fin!


                        Kan ni inte peta in lite bilder på Nicaraguensis-honor också... (snyggaste CA`n)
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          Jo djurmagazinet brukar ha en del thorichtys arter ibland....

                          ja det är la bara och bryta ihop och komma igen.

                          funderade på electric blue dempsey, så snygga är dom men ack så dyra 590kr styck för en på 3cm

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

                            Ursprungligen postat av ozric


                            Kan ni inte peta in lite bilder på Nicaraguensis-honor också... (snyggaste CA`n)
                            Här är en bild på en hona jag hade en gång i tiden. By the way så har jag skaffat nicaraguense igen , igår närmare bestämt, smådjur.

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • March 2004
                              • 3187

                              Ursprungligen postat av jarinen
                              Här är en bild på en hona jag hade en gång i tiden. By the way så har jag skaffat nicaraguense igen , igår närmare bestämt, smådjur.
                              Trevligt!! Fin var den också!! De e ju inte helt olika Tropheus i kroppsbyggnaden Skall skaffa sådana nån gång...
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • May 2004
                                • 2964

                                Ursprungligen postat av Stefan_F
                                samma bild igen, har 4 st zonatum och denna är den största. Är lite orolig att det kan vara 4 honor, vad tror ni om denna firren?? ingen spetsig ryggfena men lite panna och ganksa grov...
                                Tror nog det är en hane, hur stor är den?
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...