CA-bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimmy
    Användare
    • December 2002
    • 44

    Ursprungligen postat av malawijanne
    eller höra med andra som har varit här.
    och sen förstår jag inte varför ni är lättretade, om ni nu är så ödmjuka.
    bara för att jag skriver att det är en klubb för inbördes beundran. för visst om ni rannsakar er och ser tillbaka på tråden, så är det väldigt få som skriver i tråden, men dom som skriver i tråden dom skriver rmånga inlägg.
    och det är väl inget fel i det, jag gav bara min personliga reflektion om trådenmvh janne
    Jag tror ingen FRÅGADE dig om din peronliga reflektion.... Det är ett nätforum inte ett ställe där man pissar på varandra, Utan man för konversationer med text/bilder. Man startar nya trådar om inte det man peronligen vill passar in eller vill ha sagt, Men det är komiskt att det konstant hamnar "peronliga reflektioner" i olika trådar.(Inte enbart din kommentar). Gör du det i vanliga livet med, går på jobbet och kläcker ur det något helt orevelant i några andras diskussioner ?.

    Nu var det endel lättretliga personer som tilltalade detta till dig på olikas sätt ,bättre & sämre & i stället för att be om ursäkt och falla in i ledet så i mina ögon skiter du ytligare igen att tillföra något vettigt till tråden....

    Starta en ny tråd om inbördes beundran, eller skriv om vad DU kan i andras trådar för jag tror du har massor av erfarenhet att lära ut, men snälla sluta vara ....

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

      ser ingen skillnad på denna o alla andra specifika fisk el ämnes trådar. gillar den, är en bland de mer intressanta o händelsefullaste här just nu.

      kalla det inbördes beundran, jag ser det som positivt i detta fall,

      inbördes=ciklid.se medlemmar, beundran, tacka fan för det, jag beundrar både de som har fiskarna att de lyckas hålla dem o fått tag i dem samt beundrar fiskarna för dess skönhet.
      Senast redigerad av Johan; 06 January 2007, 00:52.

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        Om jag får skriva ett inlägg helt utan koppling till trådens ämne så måste jag säga till er som tycker att vissa trådar tenderar till "inbördes beundran". Hela forumet är "inbördes beundran"! Annars skulle vi inte prata med varandra, höra om hur det gick med dom sletna stirrpinnarna från dittan och dattan som var sjuka förra veckan eller föra en trevlig diskussion här på forumet.
        Det är inte bara ett namn man svarar i en tråd utan en person bakom namnet. Faktum att vi faktiskt kanske träffats utanför dumburken gör att det blir en än mer personlig ton på inläggen. Är det sådant som kallas "inbördes beundran"?

        Normal kommunikation tycker jag det låter som...
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • April 2003
          • 1888

          Den här tråden är väl inte så mycket "inbördes beundran" utan det är cikliderna vi beundrar i första hand genom att posta bilder på dessa.

          Det är lite skönt om det kan vara så i en tråd, ingen fototeknik, ingen pajkastning, inget krav på att bilder skall vara perfekt(man skall inte behöva be om ursäkt för att man postar en suddig bild, vilket är vanligt), skulle vara kanon om tråden fick vara en lättsam sådan som drivs av fascinationen och glädjen i att visa sina ciklider på bild. Vad är mer "att främja ciklidintresset"?

          Så låt oss inte haka upp oss på en malawifantast, vi kan aldrig förstå varför han gillar malawi ändå , kör dubbla blink för att förebygga missförstånd.

          Mvh Jari

          Kommentar

          • xandersx
            Användare
            • September 2005
            • 72

            Ursprungligen postat av jarinen
            Den här tråden är väl inte så mycket "inbördes beundran" utan det är cikliderna vi beundrar i första hand genom att posta bilder på dessa.

            Det är lite skönt om det kan vara så i en tråd, ingen fototeknik, ingen pajkastning, inget krav på att bilder skall vara perfekt(man skall inte behöva be om ursäkt för att man postar en suddig bild, vilket är vanligt), skulle vara kanon om tråden fick vara en lättsam sådan som drivs av fascinationen och glädjen i att visa sina ciklider på bild. Vad är mer "att främja ciklidintresset"?

            Så låt oss inte haka upp oss på en malawifantast, vi kan aldrig förstå varför han gillar malawi ändå , kör dubbla blink för att förebygga missförstånd.

            Mvh Jari
            Exakt! Så nu kan vi kanske ignorera honom i fortsättningen så att han inte förstör den här tråden.

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

              Ursprungligen postat av jimmy
              Jag tror ingen FRÅGADE dig om din peronliga reflektion.... Det är ett nätforum inte ett ställe där man pissar på varandra, Utan man för konversationer med text/bilder. Man startar nya trådar om inte det man peronligen vill passar in eller vill ha sagt, Men det är komiskt att det konstant hamnar "peronliga reflektioner" i olika trådar.(Inte enbart din kommentar). Gör du det i vanliga livet med, går på jobbet och kläcker ur det något helt orevelant i några andras diskussioner ?.

              Nu var det endel lättretliga personer som tilltalade detta till dig på olikas sätt ,bättre & sämre & i stället för att be om ursäkt och falla in i ledet så i mina ögon skiter du ytligare igen att tillföra något vettigt till tråden....

              Starta en ny tråd om inbördes beundran, eller skriv om vad DU kan i andras trådar för jag tror du har massor av erfarenhet att lära ut, men snälla sluta vara ....
              ja vad ska man säga , jag skrev bara att det var en tråd för inbördes beundran.

              Kommentar

              • jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

                Herichthys Carpintis 'Escondido', hane.

                En liten kommentar om den s.k. "inbördes beundran" som vi nu alla får skämmas för.
                Personligen blir jag väldigt glad över alla positiva kommentarer som jag får. Sen när blev det fel att ge en positiv kommentar?

                Själv har jag hitills inte gett så mycket tillbaka. Skall ändra mig på den punkten! - men av det som jag har sett hitills så sammanfattar jag det med "JÄTTEBRA - ta fler bilder samt INGEN bild är för dålig för att visa".
                Det är kul att så många andra med mig känner en glädje i att dela med sig bilder på sina fiskar. Fortsätt med det!!!
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • Håknil
                  Användare
                  • December 2005
                  • 484

                  Ursprungligen postat av jinnarparen
                  Herichthys Carpintis 'Escondido', hane.

                  En liten kommentar om den s.k. "inbördes beundran" som vi nu alla får skämmas för.
                  Personligen blir jag väldigt glad över alla positiva kommentarer som jag får. Sen när blev det fel att ge en positiv kommentar?

                  Själv har jag hitills inte gett så mycket tillbaka. Skall ändra mig på den punkten! - men av det som jag har sett hitills så sammanfattar jag det med "JÄTTEBRA - ta fler bilder samt INGEN bild är för dålig för att visa".
                  Det är kul att så många andra med mig känner en glädje i att dela med sig bilder på sina fiskar. Fortsätt med det!!!
                  Den insats du gör för att sprida ca-ciklidhobbyn
                  är beundransvärd.Både som fotograf och kännare.

                  Vi ser och läser gärna mer.

                  Gomorron

                  Kommentar

                  • Laesk
                    Användare
                    • February 2004
                    • 2447

                    Ni Zonatumproffs, va tror ni de är för kön på den jag visade där uppe? Hane?
                    Lennart "Laesk" Axelsson
                    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                    With CANON you can!

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • May 2004
                      • 2964

                      Ursprungligen postat av Laesk
                      Ni Zonatumproffs, va tror ni de är för kön på den jag visade där uppe? Hane?
                      Skulle nog säga 1 hona..
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

                        Ursprungligen postat av Muhni
                        Den insats du gör för att sprida ca-ciklidhobbyn
                        är beundransvärd.Både som fotograf och kännare.

                        Vi ser och läser gärna mer.

                        Gomorron
                        Tack, det värmde! Det här blev en bra start på denna dagen!
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          • April 2002
                          • 2670

                          Ursprungligen postat av Laesk
                          Ni Zonatumproffs, va tror ni de är för kön på den jag visade där uppe? Hane?
                          Hur stor är den?

                          Jag skulle nog tro att det är en hane, den är väldigt massiv och har en tendens til bula i huvudet. Har alltid uplevt att de honor jag har haft har varit lite mer långsträckta. Fast å andra sidan så är den ju rätt så rund i fenorna ,vilket kan bero på att den inte är så stor.
                          Senast redigerad av jinnarparen; 06 January 2007, 10:25.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • Laesk
                            Användare
                            • February 2004
                            • 2447

                            Ursprungligen postat av Beast
                            Skulle nog säga 1 hona..
                            Okajjs!

                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            Hur stor är den?

                            Jag skulle nog tro att det är en hane, den är väldigt massiv och har en tendens til bula i huvudet. Har alltid uplevt att de honor jag har haft har varit lite mer långsträckta. Fast å andra sidan så är den ju rätt så rund i fenorna ,vilket kan bero på att den inte är så stor.
                            Jadu typ 20cm

                            Tendens till bula köper jag inte längre blivit förbryllad många ggr på den saken hehe

                            Som mitt sk. "spynspila par" jag hade för ett halvårsen.. den rosa hade mkt tendens till bula, ändå la "han" ägg
                            Lennart "Laesk" Axelsson
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                            With CANON you can!

                            Kommentar

                            • discusred
                              Användare
                              • June 2004
                              • 851

                              Säger bara fortsätt i samma anda i denna tråd!
                              En av dom bättre trådarna, underbara bilder och mycket bra att läsa.
                              Fast man är SA idiot, så får ni en att bli sugen och byta.

                              Kommentar

                              • Laesk
                                Användare
                                • February 2004
                                • 2447

                                Ursprungligen postat av Wilhelm
                                Fina fiskar!
                                Inte dåligt o ta såna fina bilder med kameran i ena handen och en Pizzaslice i den andra!

                                Me nästan 3kg tung kamera så
                                Lennart "Laesk" Axelsson
                                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                                With CANON you can!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...