Ursprungligen postat av Niclas Larsson
CA-bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider! -
Ursprungligen postat av LaeskDu har nog rätt! Å även Archocentrus panamensis http://www.tangledupincichlids.com/i...panam.male.jpg
Fel av herkuleszoo
edit...eller inte.. zoopet:
Vetenskapligt namn:
Archocentrus panamensis
Tidigare vetenskapligt namn:
Neetroplus panamensis
Vieja panamensis
Familj:
Cichlidae
Handelsnamn:
Panama-cichlasoma, Panama-ciklid
Utbredning:
Panama
Hej
Panamensarna på herkules är yngel från mig. De fick namnet Neetroplus Panamensis som namn av mig men jag såg att de ändrat till Veja? sist jag vart inne där.
Jag har haft panamensar i ca 3år tror jag och jag rekomenderar dem starkt. Dessa firrar är de ända jag villjat behålla då man ändrar i karen ibland, mycket trevliga.
Jag har aldrig sett en bild som kan motsvara dess utseende, de är helt täckta av perlemorskimrande blågröna prickar mot svart och rosa. GRYMT läckra när de färjar ut vilket de inte gör i affären. Lekfärgen då de vaktar yngel är kritvit och svart.
Undrar du något mer är det bara att höra av sig.
/DKommentar
-
-
-
Pearsei skulle passa fint i 720:an me... mkt fina jarinen!
Kommentar
-
En kvällsrapport:
Panamensis först (7-8cm).. sen gulfenad stanniolbarb (13cm) + vieja regani (liten)
400D + ef 50/1,8
1/125sek F2,2 ISO400Senast redigerad av Laesk; 02 January 2007, 22:51.Kommentar
-
Usch hatar den här tråden som att gå i godisaffären utan pengar vid 5års ålder.
Laesk: Panamensisen är urläckerCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Mmmm.. panamense vill jag ha! fina bilder Laesk. Kan inte du ställa ner till 1/15 sek så du får lika suddiga bilder som en annan.
Mvh JariKommentar
-
btw, leask, vet du var nickes gamla synspila shine spot tog vägen? hade varit kul o se hur de ser ut nu.Kommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenPearsei
över 20cm nu?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlNu börjar typiska underbettet synas på dina pearsei jari
över 20cm nu?
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskEn kvällsrapport:
Panamensis först (7-8cm).. sen gulfenad stanniolbarb (13cm) + vieja regani (liten)
400D + ef 50/1,8
1/125sek F2,2 ISO400Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskEn kvällsrapport:
400D + ef 50/1,8
1/125sek F2,2 ISO400
men den nedre bilden är det en bild på en vanlig mört. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av Niclas LarssonUsch hatar den här tråden som att gå i godisaffären utan pengar vid 5års ålder.
Laesk: Panamensisen är urläcker.. ja jag håller me dig!
Ursprungligen postat av jarinenMmmm.. panamense vill jag ha! fina bilder Laesk. Kan inte du ställa ner till 1/15 sek så du får lika suddiga bilder som en annan.
Mvh Jari
Ursprungligen postat av johan_lindgrenbtw, leask, vet du var nickes gamla synspila shine spot tog vägen? hade varit kul o se hur de ser ut nu.
Ursprungligen postat av GabbiGulfenad? Är det en annan art än schwanefeldi, eller en odlingsvariant? Den var snygg.
Dom hade en till grupp, fast mkt mindre, å deras fenor va röda ist.. så de va nog den "vanliga" varianten..
Ursprungligen postat av malawijanneja det är sällan jag skriver i denna tråden, för att jag tycker det är en tråd för ett fåtal som har inbördes beundran för att man håller vissa ciklider.
men den nedre bilden är det en bild på en vanlig mört. mvh janneKommentar
-
Det däringa 50 mm objektivet levererar skapliga bilder Lennart// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
Kommentar