If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nja, mod och mod, så här i efterhand skulle jag vilja kalla det dumdristighet. Det är verkligen en ulv i fårakläder - bägge midashonorna, som är något mindre än zonatahonan var, kan få för sig att ge malen ett tjuvnyp när den kommer för nära deras revir.
hehe ja det var du som skrev det
men det är inte mycket som skiljer mod från dumhet hehe
Ja, det här med vetenskapliga namn inom CA är intressant, typ blanda och ta ett släktnamn på en del arter, men att en affär anger fel släktnamn på en CA ciklid är bara att vänta sig och inte så allvarligt, vem sitter inne med sanningen i nuläget egentligen? Däremot är det rätt allvarligt när de inte håller reda på artnamnen, cyannoguttatus blir carpinte, caudor säljs som synspila, de ser ju ändå lika ut som små (för handlaren alltså). Har själv köpt en maculicauda en gång som Synspila, handlaren vägrade erkänna att det var en Maculicauda trots mitt påpekande, vederbörande gick iallafall med på att sälja den som en Cauda om det kändes bättre för mig .
Den synspilan visade sig se ut såhär när den växte .
Ja, det här med vetenskapliga namn inom CA är intressant, typ blanda och ta ett släktnamn på en del arter, men att en affär anger fel släktnamn på en CA ciklid är bara att vänta sig och inte så allvarligt, vem sitter inne med sanningen i nuläget egentligen? Däremot är det rätt allvarligt när de inte håller reda på artnamnen, cyannoguttatus blir carpinte, caudor säljs som synspila, de ser ju ändå lika ut som små (för handlaren alltså). Har själv köpt en maculicauda en gång som Synspila, handlaren vägrade erkänna att det var en Maculicauda trots mitt påpekande, vederbörande gick iallafall med på att sälja den som en Cauda om det kändes bättre för mig .
Den synspilan visade sig se ut såhär när den växte .
haha ja ibland är det lönlöst tex namnet på ancistrus dolichoptherus och corydoras julii, för ett papper från grossisten ljuger aldrig
jo men efter några öl så kanske man kan få den till en synspila hehe
Snygga bilder Jocke, Var kommer Barred/yellow korsningen ifrån? egen stam? Då vet jag kanske hur mina småttningar kommer att bli. Bifasciatan är ju hur snygg som helst. Har oxå alldeles för få kar märker jag men nu är det ont om plats .
Kommentar