If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nu har de blivit frisimmande och jag lyckades, sa till mig själv i somras att målet va att få yngel på dom innan året va slut ...
Gratulerar!!
Nu gäller det bara att dra upp ynglen till försäljningsbar storlek och sen sprida dem över landet. Hade folk bara fått upp ögonen för tetracanthusen så tror jag att den hade blivit väldigt populär runt om i Sverige.
Nu gäller det bara att dra upp ynglen till försäljningsbar storlek och sen sprida dem över landet. Hade folk bara fått upp ögonen för tetracanthusen så tror jag att den hade blivit väldigt populär runt om i Sverige.
jopp sant...men det tar tid att få upp tetracantha så att de får färg, för de flesta bojkottar en grå fisk, men jag kan säga att deras lekdräkt är nått i häst väg
jopp sant...men det tar tid att få upp tetracantha så att de får färg, för de flesta bojkottar en grå fisk, men jag kan säga att deras lekdräkt är nått i häst väg
Lite tålamod bara Lutt så kommer jag förbi hämtar ungdjur av dig inte så långt till husqvarna ju
Du har ju fina bilder på föräldrarna, visa dem för de potentiella köparna.
Glömde mata fiskarna igår och det straffade sig. TSNmalen satte i sig honan under tiden jag var på jobb. Fick flytta den från det stora karet nu ikväll - vilket blev en våldsam historia som synes av jacket på ryggen. Det är dock inte så farligt som det ser ut då malen har ett väldigt tunt skinn. 44 cm mätte jag den till genom glaset.
Glömde mata fiskarna igår och det straffade sig. TSNmalen satte i sig honan under tiden jag var på jobb. Fick flytta den från det stora karet nu ikväll - vilket blev en våldsam historia som synes av jacket på ryggen. Det är dock inte så farligt som det ser ut då malen har ett väldigt tunt skinn. 44 cm mätte jag den till genom glaset.
Whoo!! Där snackar vi riktigt mal En zonata på 17cm är väl bortåt 10cm på höjden också?
Whoo!! Där snackar vi riktigt mal En zonata på 17cm är väl bortåt 10cm på höjden också?
Som tur är så har jag en kvar, 6-8 cm hög var hon nog.
Märkligt nog så tog malen inte den minsta fisken i karet därför tänkte jag att det var dags för den att hålla till i ett mindre kar. Så nu går den i ett 720 l kar.
Den lär väl växa ytterligare en bit nu när den fick en rejäl matbit.
Lite tålamod bara Lutt så kommer jag förbi hämtar ungdjur av dig inte så långt till husqvarna ju
hehe vi får väl se hur många som överlever denna kullen
Ursprungligen postat av jinnarparen
Du har ju fina bilder på föräldrarna, visa dem för de potentiella köparna.
ja det är en rätt bra idé
Ursprungligen postat av jinnarparen
Vieja Zonata, hona ca 17 cm.
oj så det kan gå....det jag mest undrar är bara modet att våga ha en sådan bland mindre firrar
oj så det kan gå....det jag mest undrar är bara modet att våga ha en sådan bland mindre firrar
Nja, mod och mod, så här i efterhand skulle jag vilja kalla det dumdristighet. Det är verkligen en ulv i fårakläder - bägge midashonorna, som är något mindre än zonatahonan var, kan få för sig att ge malen ett tjuvnyp när den kommer för nära deras revir.
Kommentar