If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kan bara hålla med, börjar bli riktigt sugen på en systemkamera.
Vilken systemkamera har du Jinnarparen?
Kameran är en KonicaMinolta Dynax5D och jag använder mig omväxlande av ett Sigma 18-200mm/f3.5-6.3 DC objektiv eller ett Sigma 105mm/f2.8 EX Macroobjektiv.
Algskrapa och fönsterputsmedel gör också en hel del för bilderna har jag märkt
Parachromis Loisellei, hane
Bilden är scannad från ett pappersfoto.
Denna hane hade jag i mitten på 80-talet. Personligen gillar jag denna variant bättre då hanarna var betydligt ljusare än de fåtal loisellei som finns i Sverige idag. Loisellein var också vanligare än vad den är idag, varför den nästintill försvann har jag ingen aning om.
Parachromis Loisellei, hane
Bilden är scannad från ett pappersfoto.
Denna hane hade jag i mitten på 80-talet. Personligen gillar jag denna variant bättre då hanarna var betydligt ljusare än de fåtal loisellei som finns i Sverige idag. Loisellein var också vanligare än vad den är idag, varför den nästintill försvann har jag ingen aning om.
Fin!Loisellie du har även en riktigt fin Veja fenestrata hane(Gammal bild )som du har visat mig lägg upp den ser annorlunda ut mot dom man har sett på sistonde finns kankse olika färgmorfer beronde på fångställe kanske?
Vieja Fenestrata, hona
Tyvärr så fick jag aldrig några yngel från dessa. Tog in 6 st från USA 2003 och dessa var de 2 absolut vackraste av dem alla, har nog aldrig sett någon fenestrata med så mycket färg.
Vieja Fenestrata, hona
Tyvärr så fick jag aldrig några yngel från dessa. Tog in 6 st från USA 2003 och dessa var de 2 absolut vackraste av dem alla, har nog aldrig sett någon fenestrata med så mycket färg.
Riktigt fina färger där!!Sålde du dom?Har aldrig sett dom hemma hos dig nämligen
Vieja Fenestrata, hona
Jaa dom var snygga! Dom hade inte så mycket rött på huvudet som Fenestratan brukar ha, hur stora är dom på bilden?
Kommentar