Herichthys Cyanoguttatus hane.
CA-bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Beast: Vilka drägelbilder! Kul med grammodes-yngel. Verkligen på tiden att den etableras på den svenska marknaden.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LundensisBeast: Vilka drägelbilder! Kul med grammodes-yngel. Verkligen på tiden att den etableras på den svenska marknaden.
Det är Jarinen som är fotograf..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Tycker denna tråd har stannat av lite nu...In med bilder bara!!!!!Mvh Jocke
-
Har inga bilder att bjuda på men en fråga.
Har massa zebraciklider och har tänkt att behålla 2 par ett par "vanliga" och ett par vita.
Hur stort kar behöver jag om jag är sugen på att ha dessa 2 par + ett par Nandopsis Tetracantha?Finns dom överhuvudtaget att få tag på i affären?
Det kanske inte ens är en bra kombination?Kommentar
-
Ursprungligen postat av medionHar inga bilder att bjuda på men en fråga.
Har massa zebraciklider och har tänkt att behålla 2 par ett par "vanliga" och ett par vita.
Hur stort kar behöver jag om jag är sugen på att ha dessa 2 par + ett par Nandopsis Tetracantha?Finns dom överhuvudtaget att få tag på i affären?
Det kanske inte ens är en bra kombination?
Tror inte dom finns i handeln just nu, men du kan ju alltid skicka ett mail till migSenast redigerad av JockeB; 24 November 2006, 21:40.Mvh Jocke
-
Ursprungligen postat av BeastHerichthys Cyanoguttatus hane.
Mvh JariKommentar
-
P.Managuense hona som vaktar romen med järnhand. Klart imponerad av denna arts yngelvård!!
Mvh JariKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Ove PlanstedtVieja fenestrata "Laguna de Catemaco"
Mvh JariKommentar
-
min jaguarhona är lite ilsk just nu.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenOj! vad ljus den var, är det ett ungdjur eller kommer den ha den färgen?
Mvh Jari
Laguna de Catemaco i Mexico håller 2 varianter av V. fenestrata, dels den vanliga men oxå
en röd/rosa variant. Den röd/rosa varianten är dock inte den dominerande formen av fenestrata i laguna de Catemaco.
Även om bägge föräldrarna är röd/rosa så verkar endast 50% av avkomman få föräldrarnas färg. Av de 10 som jag har verkar endast 4 st bli röd/rosa, de övriga 6 tror jag blir normalfärgade.
De får den röd/rosa färgen vid ca 7-9 cm, fram till dess ser de ut som vanlig fenestrata.Kommentar
-
Trimacen gillar inte sin spegelbild.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Ove PlanstedtJa den kommer att ha den färgen, möjligen blir den lite mer röd.
Laguna de Catemaco i Mexico håller 2 varianter av V. fenestrata, dels den vanliga men oxå
en röd/rosa variant. Den röd/rosa varianten är dock inte den dominerande formen av fenestrata i laguna de Catemaco.
Även om bägge föräldrarna är röd/rosa så verkar endast 50% av avkomman få föräldrarnas färg. Av de 10 som jag har verkar endast 4 st bli röd/rosa, de övriga 6 tror jag blir normalfärgade.
De får den röd/rosa färgen vid ca 7-9 cm, fram till dess ser de ut som vanlig fenestrata.
Mvh JariKommentar
Kommentar