If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är inte utan att man blir sugen att skaffa någon CA-ciklider igen. Det som fick mig att sluta var att det inte gick att hitta någon avsättning på ynglen. Hur är det nu?
Blev extra sugen på Hypsophrys Nicaraguense, riktigt snygga bilder. Någon som vill berätta lite mer om dem. Lämpligt sällskap osv.
Nicaraguense tycker jag är ganska annorlunda de andra större CA cikliderna, kan nöja sig med relativt mindre revir men däremot en väldans aktiv fisk, simmar ikring mycket hela tiden o håller på, lite ängslig och kanske malawilik i en del avseenden. Själv har jag goda erfarenheter av att ha den ihop med Synspila så jag tror Viejor kan vara lämpligt sällskap.
Du behöver inte vara lugn, jag skall upp till micke jarhl imorgon. Kan bara inte låta bli att ta med mig kameran...
Intressant att se ditt red tiger par. Jag har en "överlevarhane" kvar härhemma som jag skall para ihop med hans mor. Har länge tyckt att han ser lite konstig ut i formen. Men när jag ser dina så ser jag att det inte skiljer något. När julgröten är uppäten så får de träffa varandra...och jag sitter beredd med kameran.
Det är bra Rickard, fota på bara
Just detta par räddade jag nog livet på för dom hade nog bara varit födda på flingfoder och gick på svältgränsen och åt ingenting första veckan så dom var väldigt små för sin ålder när jag fick dom för ca ett halvår sen, men nu käkar dom räkor mm och har börjat växa på sig..
Herichthys Pearsei, hane. Tillhörande Micke Jarhl.
Bilden är tagen en bra bit ovanifrån, därför ser man inte hur massiv fisken är. Längden är ca 35 cm (mitt ögonmått)
Har besökt Micke Jarhl idag, fler bilder kommer så småningom
=) Ja mina stora CA lär sluta sina liv här i mitt kar blivit familje medlemmar här kommer aldrig att säljas vänta bara tills bilderna på petenian åxo kommer dom är mina personlliga favoriter....
Senast redigerad av Micke Jarhl; 29 November 2006, 18:34.
Petenia Splendida, ännu ett par av Micke Jarhls fiskar.
De skall helst ses på plats, hanen är +30 cm.
Det blev lite svårt att verkligen få till en bra bild då de höll sig lite längre in i karet under en växt.
Kommentar