Herichthys Pearsei hane ca 20 cm.
CA-bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Attans vilka fina fiskar det finns!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Ursprungligen postat av jarinenFår plocka fram lite opublicerad skåpmat . Tomocichla asfraci.
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av Ove PlanstedtSnygga, har du dem kvar?
Mvh JariKommentar
-
Det är inte utan att man blir sugen att skaffa någon CA-ciklider igen. Det som fick mig att sluta var att det inte gick att hitta någon avsättning på ynglen. Hur är det nu?
Blev extra sugen på Hypsophrys Nicaraguense, riktigt snygga bilder. Någon som vill berätta lite mer om dem. Lämpligt sällskap osv.Kommentar
-
Man kan ju faktiskt ha CA-ciklider utan att hitta nån avsättning för yngel.
Det brukar lösa sig i och med att de andra invånarna gärna äter levande fiskyngel.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av BeastÄr det bara jag som har bilder??? Kom igen nu!!!!
Intressant att se ditt red tiger par. Jag har en "överlevarhane" kvar härhemma som jag skall para ihop med hans mor. Har länge tyckt att han ser lite konstig ut i formen. Men när jag ser dina så ser jag att det inte skiljer något. När julgröten är uppäten så får de träffa varandra...och jag sitter beredd med kameran.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenFår plocka fram lite opublicerad skåpmat . Tomocichla asfraci.
Mvh JariÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Ursprungligen postat av svanvikDet är inte utan att man blir sugen att skaffa någon CA-ciklider igen. Det som fick mig att sluta var att det inte gick att hitta någon avsättning på ynglen. Hur är det nu?
Blev extra sugen på Hypsophrys Nicaraguense, riktigt snygga bilder. Någon som vill berätta lite mer om dem. Lämpligt sällskap osv.
Min erfarenhet är att de inte är särskillt aggresiva mot andra arter, men om någon bråkar med dem så simmar de inte och gömmer sig. Om de vill kan de vara mycket tuffa. Vid den senaste leken i mitt kar så lekte även ett H.carpintis par ca 30 cm därifrån, och nicaraguense honan lyckades ensam hålla undan carpintis paret (som vaktar yngel tilsammans) trots att carpintis hanen var dubbelt så stor som nicaraguense honan.
Men det krävs väl att man är tuff om man t.ex skall våga sig in i ett P.doovi revir och försvara doovi yngel som de gör i det fria.
Kan varmt rekommendera H.nicaraguense.
Hur det är med avsättning för CA yngel idag har jag ej så stor koll på men ovanligare arter borde det inte var några problem med, men H.nicaraguense kanske det är svårare med den är ju ganska vanlig i handeln. Mina yngel tänkte jag skänka till kompisar som kantänka sig att börja med CA.Kommentar
-
Ursprungligen postat av jinnarparenFinns de att få tag på i Sverige nuförtiden?
Mvh JariKommentar
Kommentar