CA-bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan_F
    Användare
    • January 2006
    • 29

    kom hem idag och fick se det här lämnade dem igår eftermiddags och då var allt okej så det har gått fort. Det måste väl vara att de andra har vart på den eller? för någong sjukdom är det väl inte? syns inget på de andra. plockade ur och tog död på den iaf.
    _____________________________________________

    Stefan Fridén
    Timmele

    720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum

    _____________________________________________

    Kommentar

    • xandersx
      Användare
      • September 2005
      • 72

      Ursprungligen postat av Stefan_F
      kom hem idag och fick se det här lämnade dem igår eftermiddags och då var allt okej så det har gått fort. Det måste väl vara att de andra har vart på den eller? för någong sjukdom är det väl inte? syns inget på de andra. plockade ur och tog död på den iaf.
      Tycker det ser ut som den fått duktigt mycket stryk. Vad tråkigt för dig. Skulle inte tro att det handlar om sjukdom. Men kan å andra sidan inte utesluta det heller...

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

        Ursprungligen postat av Stefan_F
        kom hem idag och fick se det här lämnade dem igår eftermiddags och då var allt okej så det har gått fort. Det måste väl vara att de andra har vart på den eller? för någong sjukdom är det väl inte? syns inget på de andra. plockade ur och tog död på den iaf.
        Det där är inget annat än ett rejält kok stryk.

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          Ursprungligen postat av Stefan_F
          kom hem idag och fick se det här lämnade dem igår eftermiddags och då var allt okej så det har gått fort. Det måste väl vara att de andra har vart på den eller? för någong sjukdom är det väl inte? syns inget på de andra. plockade ur och tog död på den iaf.
          Det var ingen rolig syn är det en annan zonata som är boven tro?
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • May 2004
            • 2964

            [QUOTE=keno]
            Ursprungligen postat av jinnarparen
            Usch, skapar nytt vill ha begär igen. Trots att jag redan har yngel från hans röda par, de kommer förresten att lägga ägg senare idag eller imorgon.

            Dom är riktigt fina, ganska så aggro när jag var där på besök, va inte det där paret till salu?
            Visst är det så, kolla "köp o sälj"
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

              Ursprungligen postat av Stefan_F
              kom hem idag och fick se det här lämnade dem igår eftermiddags och då var allt okej så det har gått fort. Det måste väl vara att de andra har vart på den eller? för någong sjukdom är det väl inte? syns inget på de andra. plockade ur och tog död på den iaf.
              Tråkigt Stefan, har varit med om det många gånger. Men CA är i regel väldigt tåliga och har ett förvånandsvärt bra läkkött, jag brukar lägga dom ensamma i ett väl saltat kar så hämtar dom sig 8 ggr av 10 när dom har fått sååå mycket stryk..
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

              Kommentar

              • jimmy
                Användare
                • December 2002
                • 44

                Håller med jocke

                den har fått stryk och åter stryk. plocka ur firren och låt den gå för sig själv... håll koll så att den inte börgar mögla för då får du salta på lite extra i den burken.

                Vad har du mer för fisk i det karet ? ibland kan det vara en annan hanne som fått frispel och tar du ur denna kan han hitta någon annan han vill boxas med ? ifs så kan det vara flera som "jagar" 1 fisk...

                Kommentar

                • JockeB
                  Användare
                  • May 2004
                  • 2964

                  Ursprungligen postat av jimmy
                  Håller med jocke

                  den har fått stryk och åter stryk. plocka ur firren och låt den gå för sig själv... håll koll så att den inte börgar mögla för då får du salta på lite extra i den burken.

                  Vad har du mer för fisk i det karet ? ibland kan det vara en annan hanne som fått frispel och tar du ur denna kan han hitta någon annan han vill boxas med ? ifs så kan det vara flera som "jagar" 1 fisk...
                  Hehe nu får du vakna Jimmy, han har ju redan avlivat den..
                  Mvh Jocke
                  Centralamerikanska Ciklider!

                  Kommentar

                  • jimmy
                    Användare
                    • December 2002
                    • 44

                    hehe jag e lite halv lat o har kass ordförståelse ...
                    men det är ju du van vid .

                    Kommentar

                    • Stefan_F
                      Användare
                      • January 2006
                      • 29

                      Ska ta och fixa ett litet kar som går att använda som backup. Det tråkiga nu är att han verkar gå på nästa i ledet. Vad hade ni gjort? Plockat ur bråkstaken någon dag och testat igen sen?

                      Jag har 1+1 Vieja Melanurum och 3 st Zonatum som var 4 fram tills igår. Vet inte vad det är för kön på de två ej dominanta zonatum. Önskan just nu är att det ska bli ett par där oxå.

                      Frågan lyder alltså: Hur hade ni gjort i mitt läge? eller ska jag skaffa nån strykfisk å slänga i, fast då känns det som det blir mindre utrymme för dem att para ut oxå ?
                      _____________________________________________

                      Stefan Fridén
                      Timmele

                      720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum

                      _____________________________________________

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 2670

                        Ursprungligen postat av Stefan_F
                        Ska ta och fixa ett litet kar som går att använda som backup. Det tråkiga nu är att han verkar gå på nästa i ledet. Vad hade ni gjort? Plockat ur bråkstaken någon dag och testat igen sen?

                        Jag har 1+1 Vieja Melanurum och 3 st Zonatum som var 4 fram tills igår. Vet inte vad det är för kön på de två ej dominanta zonatum. Önskan just nu är att det ska bli ett par där oxå.

                        Frågan lyder alltså: Hur hade ni gjort i mitt läge? eller ska jag skaffa nån strykfisk å slänga i, fast då känns det som det blir mindre utrymme för dem att para ut oxå ?
                        Har du något annat kar så flytta över honom i det och låt han gå där i någon vecka.
                        Det är möjligt att det räcker om du ändrar om inredningen.
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

                          Ursprungligen postat av Stefan_F
                          Ska ta och fixa ett litet kar som går att använda som backup. Det tråkiga nu är att han verkar gå på nästa i ledet. Vad hade ni gjort? Plockat ur bråkstaken någon dag och testat igen sen?

                          Jag har 1+1 Vieja Melanurum och 3 st Zonatum som var 4 fram tills igår. Vet inte vad det är för kön på de två ej dominanta zonatum. Önskan just nu är att det ska bli ett par där oxå.

                          Frågan lyder alltså: Hur hade ni gjort i mitt läge? eller ska jag skaffa nån strykfisk å slänga i, fast då känns det som det blir mindre utrymme för dem att para ut oxå ?
                          Hej Stefan!
                          Ville bara berätta att jag fick problem här hemma när jag släppte i mitt synspila par till mitt Pearsei Par ..Pearsei hanen hade inga som helst planer på att acceptera dom nya fiskarna utan ville göra processen kort ...Jag klarade inte av att se eländet så jag chansade lyfte ur min Pearsei hane ur karet, i 4veckor gick han i ett 300L kar ,,allt lugnade ner sig och synspila hanen hittade ett litet revir efter 2-3veckor,när jag släppte i pearsei hanen igen så vad det mycket lugnare små gnabb men ömsesidigt från bägge ...kanske hade jag bara tur vad vet jag men sen dess så lever dom ihop med varsitt revir utan större bråk visst smågnabb finns där ju alltid hehe....
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Håknil
                            Användare
                            • December 2005
                            • 484

                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            Cryptoheros sp "Honduran redpoint" hona
                            Vi har ju på denna tråd sett mycket fina jaguarer

                            vad tycker härskapet om denna fina hanne tro?
                            /Users/muhni/Desktop/DSC00887.JPG/Users/muhni/Desktop/DSC00889.JPG

                            Kommentar

                            • jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

                              Dags för några bilder igen på några av fiskarna, Zonata, Cutteri och Bifasciata.

                              Mvh Jari

                              Kommentar

                              • jarinen
                                Användare
                                • April 2003
                                • 1888

                                Ursprungligen postat av Muhni
                                Vi har ju på denna tråd sett mycket fina jaguarer

                                vad tycker härskapet om denna fina hanne tro?
                                /Users/muhni/Desktop/DSC00887.JPG/Users/muhni/Desktop/DSC00889.JPG
                                Din länk fungerar inget bra, skulle gärna se den.

                                Mvh Jari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...