CA-bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    Användare
    • December 2004
    • 1112

Här är en bild på 2 av mina altum som spänner sig lite.
    // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• jarinen
      Användare
      • April 2003
      • 1888

Ja, detta är en tråd för beundran av vissa ciklider, den startades för att "bilderna lätt drunknar i andra trådar". Den gör verkligen inte anspråk på att behaga alla men den behagar mig och säkert alla som gillar centralamerikanska ciklider. Alltså: fototekniska frågor finns en hel avdelning för och Altumskalarer är skitsnygga men inte i denna tråden? .

Mvh Jari

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Ursprungligen postat av malawijanne
        ja det är sällan jag skriver i denna tråden, för att jag tycker det är en tråd för ett fåtal som har inbördes beundran för att man håller vissa ciklider.
        men den nedre bilden är det en bild på en vanlig mört. mvh janne
        Jag tackar för din upplysning, det är bra att du klargör detta för oss.
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• drd
          Användare
          • December 2004
          • 1112

Ursprungligen postat av jarinen
          Ja, detta är en tråd för beundran av vissa ciklider, den startades för att "bilderna lätt drunknar i andra trådar". Den gör verkligen inte anspråk på att behaga alla men den behagar mig och säkert alla som gillar centralamerikanska ciklider. Alltså: fototekniska frågor finns en hel avdelning för och Altumskalarer är skitsnygga men inte i denna tråden? .

Mvh Jari
          Lugnt jari, mitt fel....lite sömnig imorse när jag skulle bjuda på ett par feta skalarer till frukost så dom hamna i fel tråd
          // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Wonko
            Användare
            • October 2005
            • 23

Men bilden på skalarerna var underbart snygg måste jag säga! Har aldrig riktigt haft smak för skalarer tidigare men dessa är bara för snygga. Så mycket ett foto kan göra

Kommentar

• JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

ja det är sällan jag skriver i denna tråden, för att jag tycker det är en tråd för ett fåtal som har inbördes beundran för att man håller vissa ciklider.
              Och det är inte Malawitrådarna??

Men om du känner så så kan du ju fortsättningsvis hålla dig till dom trådarna där du känner att du har något av intresse att tillägga..
              Senast redigerad av JockeB; 03 January 2007, 15:42.
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• jimmy
                Användare
                • December 2002
                • 44

Jag förstår inte vad du vill ha ut med ett inlägg av den där jätte bra kalibern ?
                om det var ett av din bättre eller sämre inlägg har jag svårt att avgöra.
                men passar vill jag inte påstå att den gör.

fix filurum för mig

Kommentar

• jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

Managuense hane emellan lek/yngelvård vilket inte är ofta.

Kommentar

• jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

C.spilurum(cutteri) hona o hane.

Kommentar

• Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

okej!

men som någon tidigare sagt så sköljs ca bilderna över av tex malawiciklider i andra fototrådar och då tycker jag att man borde kunna starta en ca-tråd.
                      Jag tror det är bättre att lägga ca-bilderna här än i tex troffetråden

C.spilurum(cutteri) hona o hane.
                      fina, tycker det har kommit in mer och mer spilurus i handeln, men de är fortfarande svåra att få tag på

Kommentar

• Laesk
                        Användare
                        • February 2004
                        • 2447

Ursprungligen postat av drd
                        Det däringa 50 mm objektivet levererar skapliga bilder Lennart

Ja de duger gott till fisk, känns dumt att lägga x antal tusen på ett 60mm macro "som jag isåfall bara skulle använda till fisk".. mer sugen på ett tamron 90mm eller ett sigma 150mm macro. Får se va de blir va de lider.

Så galet sugen på lite studiosaker me, inga seriösa saker, men vore kul att kunna ta lite bättre porträttbilder å liknande.

I 40 år har vi erbjudit kreativa människor rätt teknik till rätt pris. Här hittar du allt du behöver inom foto, video, ljud och mycket mer. Välkommen!

en början kanske å se hur kul de verkar va. Fotade bl.a. flickvännen å hennes syskon som dom gav bort inramad i julklapp osv, å de va riktigt kul! Ne slutventilerat, mer fiskbilder
                        Lennart "Laesk" Axelsson
                        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Niclas Larsson
                          Användare
                          • January 2004
                          • 546

Trevligt att se dig i denna tråd Janne. Kanske på sikt betyder att du kommer till insikt om och provar lite CA ciklider, som är så grymt spännande och fashinerande.

Sedan kommer du att finna att människorna på de här trådarna är hyggliga och hjälpsamma på alla sätt och vis, Och det är nog det jag inbördes mest beundrar hos CA entusiasterna. Inte många inlägg eller trådar som tar upp annat än att hjälpa till och sprida kunskap och lite ryggdunkar här inte.

Så här jag tror att även du har en del att lära,

Vi hade bland annat lärt dig att ändra ditt hälsning meddelande till: Jag har 27000 liter erfarenhet att dela med mig av till Er som funderar på att börja med Malawiciklider. istället för att skrämma folk ifrån att fråga om de fiskar du älskar med frasen: jag har bara 27000 liter vatten fördelat på 160 akvarium, proppfulla med bara ciklider.

Som sagt välkommen till CA trådarna.
                          /NIclas
                          Senast redigerad av Niclas Larsson; 03 January 2007, 18:57.
                          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

Pearsei som bossar och tvingar Bifasciatum att spela andrafiolen....den har äntligen satt den på plats.

Mvh Jari

Kommentar

• Håknil
                              Användare
                              • December 2005
                              • 484

hej

Absolut välkommen till detta småtokiga sällskap.

Mvh

Håkan

Kommentar

• jinnarparen
                                • April 2002
                                • 2670

Pearsei som bossar och tvingar Bifasciatum att spela andrafiolen....den har äntligen satt den på plats.

Mvh Jari
                                Granna fiskar!, har du fler bilder på bifasciatumen?
                                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

Arbetssätt...