Ursprungligen postat av Niclas Larsson
CA-bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
nu har de blivit frisimmande och jag lyckades, sa till mig själv i somras att målet va att få yngel på dom innan året va slut ...Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttnu har de blivit frisimmande och jag lyckades, sa till mig själv i somras att målet va att få yngel på dom innan året va slut ...
Nu gäller det bara att dra upp ynglen till försäljningsbar storlek och sen sprida dem över landet. Hade folk bara fått upp ögonen för tetracanthusen så tror jag att den hade blivit väldigt populär runt om i Sverige.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Ursprungligen postat av jinnarparenGratulerar!!
Nu gäller det bara att dra upp ynglen till försäljningsbar storlek och sen sprida dem över landet. Hade folk bara fått upp ögonen för tetracanthusen så tror jag att den hade blivit väldigt populär runt om i Sverige.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttjopp sant...men det tar tid att få upp tetracantha så att de får färg, för de flesta bojkottar en grå fisk, men jag kan säga att deras lekdräkt är nått i häst väg
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttjopp sant...men det tar tid att få upp tetracantha så att de får färg, för de flesta bojkottar en grå fisk, men jag kan säga att deras lekdräkt är nått i häst vägÅter till CA
-
Kommentar
-
Vieja Zonata, hona ca 17 cm.
Glömde mata fiskarna igår och det straffade sig. TSNmalen satte i sig honan under tiden jag var på jobb. Fick flytta den från det stora karet nu ikväll - vilket blev en våldsam historia som synes av jacket på ryggen. Det är dock inte så farligt som det ser ut då malen har ett väldigt tunt skinn. 44 cm mätte jag den till genom glaset.Åter till CA
-
Ursprungligen postat av jinnarparenVieja Zonata, hona ca 17 cm.
Glömde mata fiskarna igår och det straffade sig. TSNmalen satte i sig honan under tiden jag var på jobb. Fick flytta den från det stora karet nu ikväll - vilket blev en våldsam historia som synes av jacket på ryggen. Det är dock inte så farligt som det ser ut då malen har ett väldigt tunt skinn. 44 cm mätte jag den till genom glaset.Tony EnglundKommentar
-
Caquetaia Umbrifera, vem vet detta kanske också kan bli en hane - kan man ha en sån j-la tur.Åter till CA
-
-
Ursprungligen postat av jinnarparenCaquetaia Umbrifera, vem vet detta kanske också kan bli en hane - kan man ha en sån j-la tur.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av TonyWhoo!! Där snackar vi riktigt mal En zonata på 17cm är väl bortåt 10cm på höjden också?
Märkligt nog så tog malen inte den minsta fisken i karet därför tänkte jag att det var dags för den att hålla till i ett mindre kar. Så nu går den i ett 720 l kar.
Den lär väl växa ytterligare en bit nu när den fick en rejäl matbit.Åter till CA
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlLite tålamod bara Lutt så kommer jag förbi hämtar ungdjur av dig inte så långt till husqvarna ju
Ursprungligen postat av jinnarparenDu har ju fina bilder på föräldrarna, visa dem för de potentiella köparna.
Ursprungligen postat av jinnarparenVieja Zonata, hona ca 17 cm.
Glömde mata fiskarna igår och det straffade sig. TSNmalen satte i sig honan under tiden jag var på jobb. Fick flytta den från det stora karet nu ikväll - vilket blev en våldsam historia som synes av jacket på ryggen. Det är dock inte så farligt som det ser ut då malen har ett väldigt tunt skinn. 44 cm mätte jag den till genom glaset.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttoj så det kan gå....det jag mest undrar är bara modet att våga ha en sådan bland mindre firrarÅter till CA
Kommentar