har du photoshopat den, den ser lite dit klistrad ut?!
CA-bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av jinnarparenIkväll blir det bara en bild.
Cryptoheros sp. "Honduran redpoint", hane
PS Notera den nya bakgrunden, BTN-slimline
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av johan_lindgrenhar du photoshopat den, den ser lite dit klistrad ut?!Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
PS Notera den nya bakgrunden, BTN-slimlineKommentar
-
Ursprungligen postat av Luttfick en chock när ja kom hem....första leken på tetracantha
Har haft en lek jag å. Bidde ingenting tyvärr.
Lycka till med barnen och lite jul på dig.
HåkanKommentar
-
PS Notera den nya bakgrunden, BTN-slimline
(antar att den är lite mörkare irl, mot va ciklid.se gjort den nu )
Ne men dehär me att den såg lite klistrad ut... Ta klonverktyget å ta bort lite av den svarta randen som är runt om fisken..
Sen ska du mörka stenbakgrunden, antingen markera fisken runt om, å ta inverse å då leka me brightness å kurvor osv.
Eller så gör som jag nu testade, markera hela bilden å kopiera den å lägg på ett till lager av den, (nu har du 2 lager av samma bild) Sen ta pensel me svart färg, måla hela stenbakgrunden.. sen ändra "Opacity" till typ 30-50% va du själv tycker. Nu blir bakgrunden mkt mörkare!
Sen ändra bilden till ett lager "flatten image" under Layer!
Efter de så gör bakgrunden lite blurrigare så den inte blir lika utmärkande, dvs kopiera bilden igen å gör 2 lager av den!
Sen ta Filter - Blur - Gaussian blur , å välj ca - 2,0 pixels!
Sen tar du "suddigummet" å suddar ut allt på fisken, va noga me alla fenspetsar osv!
Ja va säger nu alla om denna typ av redigering.... FUSK antar jag... yeah np
Resultat:
edit: asså jag fattar inte vad forumet gör med bilderna, dom tappar 50% av kontrasten när man lägger upp!Senast redigerad av Laesk; 23 December 2006, 09:27.Kommentar
-
Sånhär skillnad blir det
Jocke Draktoft.. du har ingen förklaring?Senast redigerad av Laesk; 23 December 2006, 10:39.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskGalet snygg fisk!
(antar att den är lite mörkare irl, mot va ciklid.se gjort den nu )
Ne men dehär me att den såg lite klistrad ut... Ta klonverktyget å ta bort lite av den svarta randen som är runt om fisken..
Sen ska du mörka stenbakgrunden, antingen markera fisken runt om, å ta inverse å då leka me brightness å kurvor osv.
Eller så gör som jag nu testade, markera hela bilden å kopiera den å lägg på ett till lager av den, (nu har du 2 lager av samma bild) Sen ta pensel me svart färg, måla hela stenbakgrunden.. sen ändra "Opacity" till typ 30-50% va du själv tycker. Nu blir bakgrunden mkt mörkare!
Sen ändra bilden till ett lager "flatten image" under Layer!
Efter de så gör bakgrunden lite blurrigare så den inte blir lika utmärkande, dvs kopiera bilden igen å gör 2 lager av den!
Sen ta Filter - Blur - Gaussian blur , å välj ca - 2,0 pixels!
Sen tar du "suddigummet" å suddar ut allt på fisken, va noga me alla fenspetsar osv!
Ja va säger nu alla om denna typ av redigering.... FUSK antar jag... yeah np
Resultat:
edit: asså jag fattar inte vad forumet gör med bilderna, dom tappar 50% av kontrasten när man lägger upp!
Jag kan väl inte tabort något som finns på fisken. Den svarta randen existerar och det ser väldigt effektfullt ut - på riktigt!
Photoshop i all ära, men det skall inte avvika för mycket från verkligheten - det är min åsikt.
Jag är ändå tacksam för de tips jag får och kommer att prova på att använda dem vad det lider. Så fortsätt att skicka tips, man kan aldrig bli fullärd.Senast redigerad av jinnarparen; 23 December 2006, 23:51.Åter till CA
-
Kommentar
-
grym bild, jag trodde att den förra var dit klistrad pga av den svarta kanten. inget illa menat, fan de dära argentea är bra grymmaKommentar
-
Vieja Synspila, Micke Jarhls hane.
Nu har jag arbetat med levels i photoshop, det är allt.
EDIT - och som vanligt ser det mycket bättre ut..innan man laddar upp bilden. Det börjar faktiskt bli väldigt frustrerande - EDITSenast redigerad av jinnarparen; 24 December 2006, 01:16.Åter till CA
-
Ursprungligen postat av johan_lindgrengrym bild, jag trodde att den förra var dit klistrad pga av den svarta kanten. inget illa menat, fan de dära argentea är bra grymmaÅter till CA
-
Ursprungligen postat av jinnarparenCaquetaia Umbrifera, hane (här jag jag fixat lite med bilden)
Fast faktum är att ibland glänser den så här mycket, beroende på vilken vinkel den står mot ljuset.
God Jul allihop!Kommentar
-
mina bilder är inte är inte de bästa men men...
här kommer en CA/nyårshälsning från Jönköping med mina avloppsgråa tetracantha med larver...Kommentar
-
nu är man ingen mästerfotograf, men jag tänkte bidra med en bild på min salvinihane180 liter SA i väntan på den stora baljan
www.umea.akvarieforening.se
www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=509306
Kommentar