Såg ni SVT-dokumentären "Planeten" igår? Jag har nog aldrig sett en så klockren dokumentär förut! Jag blev som bortblåst i 60 minuter! Vad tycker ni?
Planeten
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Såg den inte :-(
SVT har den inte på sin hemsida heller (säkert goda skäl) så det blir inget för mig....Det går alltid en senare buss. -
Ursprungligen postat av RhodebaertSåg den inte :-(
SVT har den inte på sin hemsida heller (säkert goda skäl) så det blir inget för mig....Tony EnglundKommentar
-
-
-
Jäpp, den var bra! Den tog upp det vi alla egentligen vet men inte vill/förmår göra något åt. Rönen antyder ju att vårt levnadssätt är en garanti för undergång och det snart, frågan är om vi hinner ta tag i det hela i tid.
Mvh JariKommentar
-
Tyvärr är det väl så att den "civiliserade" världen har börjar fatta vad som händer, och när u-länderna/asien börjar sätta igång att använda bilar och utsläpp som vi klantskallar gjort blir det ju riktig kris.Tony EnglundKommentar
-
Efter endel vin och whisky känner jag mig lite cynisk. Troligen är det kört. Människor kommer alltid sätta egen vinning före planetens bästa och vem kan anklaga utvecklingsländernas befolkningar egentligen? Hela världen kommer att försöka anamma vår livsstil och så kommer det att gå åt skogen. Man kanske skall viga sitt liv åt att kolonisera asteroider eller nått. Jag och mitt akvarium framrusande genom rymden. Det kan bli något det. God natt.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ja den var bra. Tyvärr har jag hemfallit i den cynism Rhodebeart ger röst för. I min ungdom gick jag Barsebäcksmarschen, inventerade lavbestånd och försökte anpassa min livsstil mot ett hållbart levnadssätt men jag känner mig förlorad i och förrådd av min egen livssituation. Ska man själv ha de levnadsregler som behöver gälla för alla ligger försakandet bortom vad jag nu är beredd acceptera. Hur skulle det se ut om alla t ex skulle ha ett par feta MH-armaturer upphängda i sin hydda
Men men, Zaphi, visst var det en bra dokumentärfilm.Kommentar
-
Det är nog bäst att skaffa sig de fiskar man så gärna vill ha innan det är försent.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Även om jag lever rätt "snålt" i resursförbrukning jmf med många andra, så tror jag också det är kört. Innan folk reagerar så krävs det fler dödsfall, större katastrofer, fler missbildade barn och så vidare. När det väl händer kanske grodorna redan är utrotade, haven förstörda och utfiskade och växthuseffekten självgående. Så dags att reagera då. Men man får jobba enligt McDonalds-devisen; ingen kan göra allt, men alla kan göra litet.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar