Jag vill gärna veta vad det är för slags mal jag har, vill läsa lite mer om just malar och kanske ev. skaffa en till(?). Nån som kan hjälpa mig? Har googlat en massa men hittar inget speciellt. Just nu har jag ingen tillgång till kamera så jag kan inte ta något kort på den heller, är det någon som har nåt bra tips på länkar, bilder? Vad som helst. Kanske något galleri med bilder på olika slags malar?
Teckningen liknar den på bilden, men uppenbarligen är min mal inte 90 cm (snarare 10-15 cm) så bara där spricker det ju, hehe. Den är väldigt mörk med en aning ljusare fläckar, men fläckarna syns inte speciellt mycket om man inte kollar på lite närmare håll. Finns en bild i en bok som heter "Akvariet" under Plecostomus-arter som påminner om den jag har, men det innebär ju ändå att det är flera arter och det står inget specifikt under bilden.
Hoppas att det finns nån som kan hjälpa till.
Teckningen liknar den på bilden, men uppenbarligen är min mal inte 90 cm (snarare 10-15 cm) så bara där spricker det ju, hehe. Den är väldigt mörk med en aning ljusare fläckar, men fläckarna syns inte speciellt mycket om man inte kollar på lite närmare håll. Finns en bild i en bok som heter "Akvariet" under Plecostomus-arter som påminner om den jag har, men det innebär ju ändå att det är flera arter och det står inget specifikt under bilden.
Hoppas att det finns nån som kan hjälpa till.
Kommentar