Hej
Jag är på jakt efter nån trevlig ciklid till mitt akvarium (540L)
Jag har följande fiskar idag:
- 6st rödzebror varav 2 hanar
- 4st "golden"
dessutom
6st siamesiska algätare samt 1st royal pleco.
Jag tillhör dem som tycker att ett akvarium är bland det snyggaste man kan ha i ett rum. Jag väljer därför mina fiskar i första hand eftter hur snygga de är Men samtidigt måste man ju ta hänsyn till dess karaktär så att de trivs.
Jag gillar små färggranna malawi som inte är så aggressiva så de inte kan gå med andra fiskar.
Jag undrar nu, finns det nån malawi-ciklid som både är liten (max 12cm), har stark blå färg, där även honan är färggrann och som inte är så aggressiv att den inte passar tillsammans med mina andra fiskar?
Jag skulle vara mycket tacksam för svar.
Hälsningar,
Linus
Jag är på jakt efter nån trevlig ciklid till mitt akvarium (540L)
Jag har följande fiskar idag:
- 6st rödzebror varav 2 hanar
- 4st "golden"
dessutom
6st siamesiska algätare samt 1st royal pleco.
Jag tillhör dem som tycker att ett akvarium är bland det snyggaste man kan ha i ett rum. Jag väljer därför mina fiskar i första hand eftter hur snygga de är Men samtidigt måste man ju ta hänsyn till dess karaktär så att de trivs.
Jag gillar små färggranna malawi som inte är så aggressiva så de inte kan gå med andra fiskar.
Jag undrar nu, finns det nån malawi-ciklid som både är liten (max 12cm), har stark blå färg, där även honan är färggrann och som inte är så aggressiv att den inte passar tillsammans med mina andra fiskar?
Jag skulle vara mycket tacksam för svar.
Hälsningar,
Linus
Kommentar