Metallhalogen - blir denna för svag för mitt 540?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

    #16
    KjellM

    Jag tycker att färgen på fiskarna bli rminst lika bra eller bättre med MH med i leken.


    pewe

    med 10000k på den lamapan blir det lite gult men med 13000k så blire det inte direkt gult, tillammans med lysrör kan du styra år vilket håll du vill tona det på ett bra sätt.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • pewe
      Användare
      • October 2002
      • 62

      #17
      Ahh, det låter så jädra bra deelay! Nu skall jag beställa lampa. Du skall ha ett stort tack för dina fina råd, har hjälpt mig mycket!

      Kommentar

      • eberhardt
        Användare
        • November 2005
        • 32

        #18
        Hej det blir hur snyggt som hellst i burken jag hadde en 250w lampa i mitt kar ca 60cm högt fiskarna får veldigt fina färger jag hade Sciaenochromis fryeri ett helt jäng glittrande färger.jag tror inte att kelvintalet är för högt solen har ca 6500 kellvin ditt djus blir mera blått än gult menn det blir inte så att du ser skilnad djuset upplevs vitt. sett armaturen ca 30 cm över vattnet det blir vamt. Jag skulle inte kompletera med lys rör Metallhalogen är nest pärfeckt djus

        Kommentar

        • KjellM
          NCS Medlem
          • November 2006
          • 172

          #19
          Takk for svar. Planlegger å bygge inn et Malawikar på 1000 - 1500l i stua mitt nye hus som vi skal bygge til våren - er derfor ute etter alle gode opplysninger for å planlegge godt. Blir nok MH og grolux der. Kommer tilbake med egen tråd når jeg starter opp.

          Kommentar

          Arbetssätt...