Någon som "klätt" in filtret i Juwel kar med btn moduler? Skulle vilja slippa krångla med att ta bort filtret... Någon som har foton på hur ni i så fall har gjort??
Någon som "klätt" in filtret i Juwel kar???
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av weeelinNågon som "klätt" in filtret i Juwel kar med btn moduler? Skulle vilja slippa krångla med att ta bort filtret... Någon som har foton på hur ni i så fall har gjort??Senast redigerad av Perikles; 04 November 2006, 23:06.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
Ursprungligen postat av PeriklesDet finns specialanpassade BTN-bakgrunder till Juwelakvariumen. Simontorp har dessa i lager. Fast du kanske ville ha moduler, BTN slimline kanske. http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...light=slimline http://www.simontorp.se
Jo jag vet att det finns speciella fast inte till rio 400 som jag ska skaffa Finns det ingen som har kvar filtret och satt moduler utanpå????Kommentar
-
Går utmärkt att bygga in det. Köp två stora moduler, typ O eller B. Sen är det bara att passa in det. Två st B vet jag att det funkar med.
Dock tar det 1 minut att ta bort filtret (kan ge tips på det om du vill). Sen köper 2-3 andra moduler, typ E och H och N. Sätter filtermatta och biobollar i t.ex H modulen och slänger in doppvärmaren där också.
Även om du klär in juwelfiltret kommer det att se lite konstigt ut, om du inte har moduler i övriga karet.
Lycka till!_______________________
400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"Kommentar
-
Här är en bild på ett Juwelkar där filterhörnet är gömt med BTN-Slimline:
Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeHär är en bild på ett Juwelkar där filterhörnet är gömt med BTN-Slimline:
http://www.backtonature.se/images/interzoo2006/l.jpgNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Black Molly är för proffs som klarar av en vita prick-sjuka utan att blinka.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Ursprungligen postat av Per BjellertBlack Molly är för proffs som klarar av en vita prick-sjuka utan att blinka.
Fast, helt utan ironi, så är ju faktiskt Molly ganska vacker när de går så där många mot en faxevit bakgrund.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av engstedtGår utmärkt att bygga in det. Köp två stora moduler, typ O eller B. Sen är det bara att passa in det. Två st B vet jag att det funkar med.
Dock tar det 1 minut att ta bort filtret (kan ge tips på det om du vill). Sen köper 2-3 andra moduler, typ E och H och N. Sätter filtermatta och biobollar i t.ex H modulen och slänger in doppvärmaren där också.
Även om du klär in juwelfiltret kommer det att se lite konstigt ut, om du inte har moduler i övriga karet.
Lycka till!
Tack för tipset! Hur kan man ta bort filtret på bästa och enklaste sättet? Har hört att det ska vara klurigt att komma åt allt silikon som de har limmat fast den med....Kommentar
-
Jag gjorde det för en månad sedan och hade lite funderingar ibörjan. Läs tråden här:
Det bästa är fiskelina enligt mig, och det ska vara s.k flätlina, inte nylon. Sen är det bara att börja nerifrån och jucka sig uppåt. Bind fast linändarna i nån träkloss eller vad som helst, då flätlina skär in i huden väldigt snabbt. Var med dock när du tar bort den sista silikonpunkten, filtret dunkar snabbt och hårt i botten av glaset.. det vet jag av egen erfarenhet... Glaset höll, men jag blev lite orolig vilket du kan se i tråden jag länkade till. Bra att ha 4 händer till hands just då vid sista. Flätlina köper du för 2kr metern i fiskeaffär, ta 0.30 i diameter eller högre._______________________
400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"Kommentar
Kommentar