Endymions lokal
Kollaps
X
-
-
Håller med. Ser mycket vekt ut för att fylla karen med vatten...men det har du kanske inte tänkt?Kommentar
-
Jo det har jag tänkt på, den mesta kraften går rakt ner i golvet. Jag har hängt i det utan att det svajjar särskilt mycket. Men jag ska säkra lite till i taket ändå.Kommentar
-
Så här gjorde jag när jag fixade hylla. Gängstång och betongexpander.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Fick igång en ställning med två 222 r och ett 200 idag. Samt att jag monterade en ställning med 4 st 105 liter.
Lite bilderKommentar
-
Ser snyggt ut endymon.
Det är snart dax för ett nytt besök ser jaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Hihihihihihi jo hon och barna var inte alls lika pigga på att svänga förbi din lokal så att det misstaget undviker ja i fortsättningenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Jahå då är man "invigd" .... översta nystartade 200 karet hade spruckit inatt. Vattnet var väl inget stort problem, det mesta rann ner i karen under. Men fisken jag hade hunnit stoppa i, 25 Hinderi 5-6 cm, 8 Lipochromis melanopterus och 10 Lithochromis xantopherynx var döda, melanopterus var de enda jag känner till i Sverige. Så jag får väl hämta fler , xantopherynxen har jag hunnit få yngel på så det är inget problem. Men få fasen va tradigt....
Men när jag undersökte karet tyckte jag bottenglaset såg tunt ut, det var bara 5 mm tjockt vid kontroll. Jag som tyckte det såg fabrikstillverkat ut men det kan det knappast ha varit.
Ja Robban du är också välkommenKommentar
-
Sitter för tillfället och funderar på om man ska bygga Centralfilter(droppfilter) med integrerat vattenbyte.
Har ritat en skiss på det hela. Någon som har några tankar om det hela?Kommentar
-
Jahå då är man "invigd" .... översta nystartade 200 karet hade spruckit inatt. Vattnet var väl inget stort problem, det mesta rann ner i karen under. Men fisken jag hade hunnit stoppa i, 25 Hinderi 5-6 cm, 8 Lipochromis melanopterus och 10 Lithochromis xantopherynx var döda, melanopterus var de enda jag känner till i Sverige. Så jag får väl hämta fler , xantopherynxen har jag hunnit få yngel på så det är inget problem. Men få fasen va tradigt....
Men när jag undersökte karet tyckte jag bottenglaset såg tunt ut, det var bara 5 mm tjockt vid kontroll. Jag som tyckte det såg fabrikstillverkat ut men det kan det knappast ha varit.
Ja Robban du är också välkommenKommentar
-
vad ska du ha för mått på det? Jag har ett sånt droppfilter med biobollar i.... fast det kanske behövs moddas lite i utblåset för din del...540 mbuna + 54L yngelKommentar
Kommentar