Endymions lokal

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

Ursprungligen postat av endymion

Bild 2: De stora karen bakifrån, där jag byggt hyllor för akvarien och prylar.
    ehhh ska du ha vatten i det övre på baksidan ser lite ostabilt ut....

hur stort är det?
    Mvh
    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Håller med. Ser mycket vekt ut för att fylla karen med vatten...men det har du kanske inte tänkt?

Kommentar

• endymion

Jo det har jag tänkt på, den mesta kraften går rakt ner i golvet. Jag har hängt i det utan att det svajjar särskilt mycket. Men jag ska säkra lite till i taket ändå.

Kommentar

• bjerland
          NCS Medlem
          • December 2004
          • 64

Så här gjorde jag när jag fixade hylla. Gängstång och betongexpander.
          Björn Erlandhsson, Skövde
          http://www.skovdeaf.se

Den som spar han har, men inte så roligt......

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Ursprungligen postat av bjerland
            Så här gjorde jag när jag fixade hylla. Gängstång och betongexpander.
            Det ser tryggare ut. Bor du i Skövde? Kanske bjuder in till besök Bjerland?

Det är så många som kommer från Skövde eller dess närhet som är på forumet nu. Mycket roligt!

Kommentar

• bjerland
              NCS Medlem
              • December 2004
              • 64

Ursprungligen postat av Malawe
              Det ser tryggare ut. Bor du i Skövde? Kanske bjuder in till besök Bjerland?

Det är så många som kommer från Skövde eller dess närhet som är på forumet nu. Mycket roligt!
              Helt ok med besök.
              Björn Erlandhsson, Skövde
              http://www.skovdeaf.se

Den som spar han har, men inte så roligt......

Kommentar

• endymion

Fick igång en ställning med två 222 r och ett 200 idag. Samt att jag monterade en ställning med 4 st 105 liter.

Lite bilder

Kommentar

• LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

Ser snyggt ut endymon.
                  Det är snart dax för ett nytt besök ser ja
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av LN
                    Ser snyggt ut endymon.
                    Det är snart dax för ett nytt besök ser ja
                    Ha inte frun som väntar utanför i bilen denna gång då. Så du har tid att titta lite och prata lite skit

Kommentar

• LN
                      Användare
                      • December 2004
                      • 4744

Hihihihihihi jo hon och barna var inte alls lika pigga på att svänga förbi din lokal så att det misstaget undviker ja i fortsättningen
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Guzrob
                        Användare
                        • October 2004
                        • 389

Jag kanske oxå skulle kunna få titta förbi nån gång....
                        :D:D:D:D

Kommentar

• endymion

Jahå då är man "invigd" .... översta nystartade 200 karet hade spruckit inatt. Vattnet var väl inget stort problem, det mesta rann ner i karen under. Men fisken jag hade hunnit stoppa i, 25 Hinderi 5-6 cm, 8 Lipochromis melanopterus och 10 Lithochromis xantopherynx var döda, melanopterus var de enda jag känner till i Sverige. Så jag får väl hämta fler , xantopherynxen har jag hunnit få yngel på så det är inget problem. Men få fasen va tradigt....

Men när jag undersökte karet tyckte jag bottenglaset såg tunt ut, det var bara 5 mm tjockt vid kontroll. Jag som tyckte det såg fabrikstillverkat ut men det kan det knappast ha varit.

Ja Robban du är också välkommen

Kommentar

• endymion

Sitter för tillfället och funderar på om man ska bygga Centralfilter(droppfilter) med integrerat vattenbyte.

Har ritat en skiss på det hela. Någon som har några tankar om det hela?

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Jahå då är man "invigd" .... översta nystartade 200 karet hade spruckit inatt. Vattnet var väl inget stort problem, det mesta rann ner i karen under. Men fisken jag hade hunnit stoppa i, 25 Hinderi 5-6 cm, 8 Lipochromis melanopterus och 10 Lithochromis xantopherynx var döda, melanopterus var de enda jag känner till i Sverige. Så jag får väl hämta fler , xantopherynxen har jag hunnit få yngel på så det är inget problem. Men få fasen va tradigt....

Men när jag undersökte karet tyckte jag bottenglaset såg tunt ut, det var bara 5 mm tjockt vid kontroll. Jag som tyckte det såg fabrikstillverkat ut men det kan det knappast ha varit.

Ja Robban du är också välkommen
                              Usch det var tråkigt att höra Albin! Akvariet gör väl nästan detsamma utan det är ju mest fiskarna som det känns extra tråkigt med. Hoppas du snart får tag på ett nytt..som håller.

Kommentar

• slarvid
                                Användare
                                • December 2007
                                • 517

Sitter för tillfället och funderar på om man ska bygga Centralfilter(droppfilter) med integrerat vattenbyte.

Har ritat en skiss på det hela. Någon som har några tankar om det hela?
                                vad ska du ha för mått på det? Jag har ett sånt droppfilter med biobollar i.... fast det kanske behövs moddas lite i utblåset för din del...
                                540 mbuna + 54L yngel

Kommentar

Arbetssätt...