Nu är Marakelyn Arne på plats i sitt 1065 liters kar. Men han är lite blyg fortfarande, men leka följa john med chokladciklidhonan är skoj
Endymions lokal
Kollaps
X
-
-
Risig bild på min Rödzebra MC. Tagen med mobilkamera. Men är det någon som sett blåare MC-hane???Kommentar
-
Ursprungligen postat av endymionNu är Marakelyn Arne på plats i sitt 1065 liters kar. Men han är lite blyg fortfarande, men leka följa john med chokladciklidhonan är skoj
Bra att du är igång med uppbyggnationen och att du fått igång datan. Ja man har ju saknat uppföljningen,alltid skoj och se hur andra har det i sina akvarierumKommentar
-
-
-
-
En till bild.
För närvarande finns det 45 akvarien i lokalen. 21 med fisk i. Nästa stora projekt är att dra luftledningar från sidkanalaren. Sen flytta ner de två sista akvarierna från lägenheten.....sen finns det planer på mer akvarien. Men vi får seKommentar
-
-
Det är ju nästan som en akvariebutik! Kul med bilderna...
Varför är det bara 21 av 45 kar med fisk?Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweVarför är det bara 21 av 45 kar med fisk?
Men tanken är ju att det ska fyllasKommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweDet är ju nästan som en akvariebutik! Kul med bilderna...
Varför är det bara 21 av 45 kar med fisk?Kommentar
-
Ursprungligen postat av endymionPga av att jag inte är Joakim von Anka
Men tanken är ju att det ska fyllasKommentar
-
Ursprungligen postat av MalaweOk...jag trodde det fanns någon strategi...men nu var det mer påtvingad strategi.Kommentar
-
Ursprungligen postat av endymionJa det är ju iofs dumt att fylla alla om man räknar med yngel.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jahå nu har jag flyttat alla kar från lägenheten till lokalen.
Första bilden visar det sist uppställda karet.
Sen har vi varit och köpt en termometer med hygrometer i, den ligger på mellan 25-30% i luftfuktighet normalt, vid vattenbyten stiger den till 45-50%. Vilket visas på bild 2.
Jag har dessutom tagit en skrotaluprofil på jobbet och höjt tröskeln till 7.5 cm. Vilket gör att lokalen klarar ca 2500 liter vatten innan det tar sig vidare. Detta eftersom det inte finns någon golvbrunn. Detta syns på bild 3
Och idag startade jag arbetet med att dra luftledningar till sidkanalaren. Detta genom att dra små slangarna till akvarierna. Jag har valt att använda Algarde kopplingar pga av att de är smidiga, byggbara och enkla att ställa in exakt. En sådan Algarde koppling syns på bild 4Kommentar
Kommentar