Nu har jag lyckats med konststycket att få tag i en lokal här i Växjö. Lokalen är på ca 34 m² med måtten ca 4.5 x 7.5 m. Jag kommer att dela lokalen med Herjer här på forumet. Lokalen ligger mycket centralt i Växjö. I lokalen kommer jag har följande akvarier 1 st 1125 liter, 2 st 540, 1 st 375, 1 st 340, 1 st 222, 5 st 200, 10 st 125, 18 st 90 och 4st 50 liters. Alltså totalt ca 7200 liter. Johan (Herjer) får väl skriva ner sina planer på sina kar.
Endymions lokal
Kollaps
X
-
-
Mycke bra start Albin. Själv kommer jag inte att ha riktigt lika många liter som Albin. I nu läget kommer ett 600 l, 4-6 262 l, 450 l + ev 6x100 l. I mina kar kommer det mest att gå olika grupper av Tropheus men även olika sandlekare och hästnosar kommer att finnas till en början. Som sagt var mest Tanganyika men har inte stängt portarna för annat oxå. -
-
-
-
-
-
Snygg lokal
jag tror att ni inte kommer att se solen bara malarna i plånboken eller era fruar under lång tid framöver.
men fan va kul det blir
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ett tips
om ni har dåligt med el
sätt upp en kontaktor på belysningen med omvänd brytare och sätt belysning åt ena hållet och värmare på motsatt brytare blir jämnare belastning över dygnet.
köp även några vattenlarm (kostar en hundring styck) bra när ni dricker öl och byter vatten.
samt gör en ordentlig tröskel som är vattentät mot grannarna, ser så illa ut med vatten i korridoren.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretSnygg lokal
jag tror att ni inte kommer att se solen bara malarna i plånboken eller era fruar under lång tid framöver.
men fan va kul det blir
vänligen
Christer
men som christer skrev det lär nog ta på plånboken och frugan. mvh janneKommentar
-
Fönstrena kommer att bli ett problem
köp plexiskivor över hela öppningen blir treglasisolering, håller värmen
samt lite mer inbrottssäkert, om det blir kondens köp fläktar riktade mot fönstrena.
många fläktar drar ner värmen från taket.
använd täckglasjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
ja efter ett snabbt räknande, så tror ja att ni kan få in ca 20000 liter i den lokalen.
men som christer skrev det lär nog ta på plånboken och frugan. mvh janne
----------------------------------------------------------------------------
vi gillar mörka rum med rött ljusskenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretEtt tips
om ni har dåligt med el
sätt upp en kontaktor på belysningen med omvänd brytare och sätt belysning åt ena hållet och värmare på motsatt brytare blir jämnare belastning över dygnet.
köp även några vattenlarm (kostar en hundring styck) bra när ni dricker öl och byter vatten.
samt gör en ordentlig tröskel som är vattentät mot grannarna, ser så illa ut med vatten i korridoren.
Sen ska hyresvärden kolla om det går att få en golvbrunn vid dörren.Kommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretEtt tips
om ni har dåligt med el
samt gör en ordentlig tröskel som är vattentät mot grannarna, ser så illa ut med vatten i korridoren.Kommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretFönstrena kommer att bli ett problem
köp plexiskivor över hela öppningen blir treglasisolering, håller värmen
samt lite mer inbrottssäkert, om det blir kondens köp fläktar riktade mot fönstrena.
många fläktar drar ner värmen från taket.
använd täckglas
Och inbrott är nog inte så sannorlikt eftersom ingången ligger från en låst innergårdKommentar
Kommentar