If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är ett akvarie med rutan delad på mitten, på ca 1100 liter. Skumt som fan e det typ 6 mm glas 70 högt, rostfritt i botten med en plexiglasskiva över. Lätt det skummaste karet jag sett...... men va tusan det var ju gratis.
Kommer i framtiden att härbärgera Marakelyn Arne
Ursprungligen postat av Redbullen
Ahh najs
Speciellt dom två svarat kuberna mitt på golvet....storlek?...till salu ?
Det är ett akvarie med rutan delad på mitten, på ca 1100 liter. Skumt som fan e det typ 6 mm glas 70 högt, rostfritt i botten med en plexiglasskiva över. Lätt det skummaste karet jag sett...... men va tusan det var ju gratis.
Kommer i framtiden att härbärgera Marakelyn Arne
Hehe, hade min eldragning på det viset till att börja med i lokalen. Fick översvämning i samband med ett häftigt regnfall som fick vattnet att pressa sig upp ur golvbrunnen.
"-Det händer ungefär en gång om året !" var beskedet jag fick av vaktmästaren.
Tack och lov var jag i lokalen när översvämningen började i full färd med att byta vatten. Blev först en smula konfunderad när vattnet inte ville rinna undan och sedan rädd när vattnet började fortplanta sig ut på golvet. Grendosorna hängdes raskt upp där det fanns möjlighet och elkablarna och uttagen är sen många år tillbaka snyggt dragen uppe vid taket.
Jag hoppas och TROR din kabeldragning är ett provisorium. Annars måste du nog tänka om. Får din hyresvärd se det åker du förmodligen ut ur lokalen fortare än kvickt. Ett tips i all välmening. Lycka till med lokalen och fortsätt posta bilder !
Edit: Glömde nämna att det vid denna översvämningen stod minst 5cm vatten på golvet i hela husets källare. Har fortfarande märken på väggen på en del ställen efter högsta vattenståndet.
Senast redigerad av 56ovwal; 20 November 2006, 11:51.
Hehe, hade min eldragning på det viset till att börja med i lokalen. Fick översvämning i samband med ett häftigt regnfall som fick vattnet att pressa sig upp ur golvbrunnen.
"-Det händer ungefär en gång om året !" var beskedet jag fick av vaktmästaren.
Tack och lov var jag i lokalen när översvämningen började i full färd med att byta vatten. Blev först en smula konfunderad när vattnet inte ville rinna undan och sedan rädd när vattnet började fortplanta sig ut på golvet. Grendosorna hängdes raskt upp där det fanns möjlighet och elkablarna och uttagen är sen många år tillbaka snyggt dragen uppe vid taket.
Jag hoppas och TROR din kabeldragning är ett provisorium. Annars måste du nog tänka om. Får din hyresvärd se det åker du förmodligen ut ur lokalen fortare än kvickt. Ett tips i all välmening. Lycka till med lokalen och fortsätt posta bilder !
Edit: Glömde nämna att det vid denna översvämningen stod minst 5cm vatten på golvet i hela husets källare. Har fortfarande märken på väggen på en del ställen efter högsta vattenståndet.
Jag ska hjälpa grabbarna med detta. vi ska förmodligen dra all el i taket, så det får bli en rejäl översvämning o det ska nå upp
Första 8 karen med totalt 115 fiskar i ..... och ja fortfarande finns det lite lösa sladdar här å var...... åsså en å annan lös skruv med förstås. Fast jag är ju född sån
Vi har det problematiskt just nu med lokal! Hade en vi stod i kö på men den är upptagen längre än vad vi fått reda på. Så nu jagar jag ideligen lokal utan några imponerande resultat. Trodde att Tibro var fullt med tillgång på källarlokaler men så är tydligen inte fallet. Det är upptaget överallt eller så finns det inga alls!
Tragiskt! Kan jag fjäska tillräckligt för min hyresvärd här så kan dom ev. tänka sig å bygga om ena cyckel förvaringsutrymmet till odlingslokal! Har en pensionerad rörmokare i huset som kommer hjälpa mig med alla rördragningar som kommer att behövas. Klockrent! Får allt till inköps pris då också! Det gör inte ont direkt! Men som sagt måste smida min hyresvärd först...
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Första 8 karen med totalt 115 fiskar i ..... och ja fortfarande finns det lite lösa sladdar här å var...... åsså en å annan lös skruv med förstås. Fast jag är ju född sån
Står nedersta raden i våg? Det kanske bara ser vingligt ut på fotot.
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)
snyggt , kul o se någon mera som mekar o donar lokal precis som jag , har dock inte dragit igång mina kar ännu eftersom jag har en massa grejer och göra samtidigt plus att gör nästan allt själv
Kommentar